تاسیس قرارگاه‌های مسکن و جوانی جمعیت و سلامت روان برای کارگران در دولت سیزدهم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سند ملی سلامت روان و سند ملی مبارزه با اعتیاد کارگران توسط شخص شهید رئیسی در این دوره ابلاغ شد که موجب اقدامات جدی در این حوزه بود. هزار خانه بهداشت کارگری نیز بسیج شدند و به همراه ۲۳۵۲ ایستگاه بهگر در این دولت با همین هدف فعال شدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، نشست «اعتلای فرهنگ کار در دولت سیزدهم» با موضوع بررسی کارنامه وزارت کار دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی و اجتماعی با حضور محمد چکشیان (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی)، ظهر امروز در سالن تلاش این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست، چکشیان اظهار کرد: در دولت شهید رئیسی برای اولین بار ستاد ملی ارتقای فرهنگ کار و جشنواره اتقان با موضوع فرهنگ کار و میز ارتقای فرهنگ کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اولین بار داشتیم. ما کار را به جایی رساندیم که موضوع فرهنگ کار در مناظرات انتخاباتی اخیر رسید و فرهنگ کار به شعار یکی از سال‌های اخیر وزارت ارشاد بدل شد.

وی افزود: در دولت قبل معاونت فرهنگی بیشتر به ارتقا و صیانت فرهنگی پرسنل خود وزارت کار می‌پرداخت. اما ما کار فرهنگی و اجتماعی را عمومی کردیم. قرارگاه اربعین کارگران، مسابقات قرآن، کمیته‌های آسیب شناسی اجتماعی کارگری، هزاران ساعت‌ آموزش و فرهنگسازی در مبارزه با مواد مخدر را در دوره شهید رئیسی را داشتیم. سند ملی سلامت روان و سند ملی مبارزه با اعتیاد کارگران توسط شخص شهید رئیسی در این دوره ابلاغ شد که موجب اقدامات جدی در این حوزه بود. هزار خانه بهداشت کارگری نیز بسیج شدند و به همراه ۲۳۵۲ ایستگاه بهگر در این دولت با همین هدف فعال شدند.

چکشیان در پایان تصریح کرد: ما قرارگاه مسکن کارگری را نیز قبل از شهادت مرحوم رئیسی با هدایت رئیس جمهور داشتیم که در این حوزه اقداماتی نیز صورت گرفته است.

  • منبع خبر : ایلنا