درمان تامین اجتماعی مازندران ناکارآمد است/ مسئولان ورود کنند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس فراکسیون کارگری مجلس و دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به عملکرد بخش درمان تامین اجتماعی استان اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عملکرد ضعیف بخش درمان تامین اجتماعی استان مازندران بارها و بارها مورد اعتراض محافل کارگری و بازنشستگان استان قرار گرفته است. آنها می‌گویند: بخش درمان تامین اجتماعی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیریت کنونی این بخش در استان توانمندی لازم را برای ارتقای کمی و کیفی خدمات ندارد.

علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس و نماینده ساری) در پاسخ به سئوالی گفت: در مجموع از عملکرد معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی در کشور و مدیران بخش درمان استان در یکی دو سال گذشته رضایت نداریم و توقع داشتیم عملکرد این بخش در استان چند صد برابر باشد.

وی درباره کمبود برخی تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه سی.تی. اسکن در بعضی از بیمارستان های تامین اجتماعی و واکنش مدیریت درمان تامین اجتماعی گفت: با وجود مجوزهای لازم و تخصیص بودجه از سال ۱۳۹۹ هرگونه توجیهی از سوی مجریان برای عدم تهیه و نصب دستگاه‌های تشخیصی در برخی بیمارستان‌های تامین اجتماعی غیر قابل قبول است.

وی گفت: پیگیری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برای تهیه و نصب دستگاه‌های تشخیصی کافی نبوده و لازم است در این باره مسئولان استانی تمهیداتی مناسب اتخاذ نمایند.

ضعف مدیریت درمان استان کاملا” مشهود است

نصرالله دریابیگی (نماینده کارگران استان مازندران) گفت: بخش بزرگی از جامعه کارگری و بیش از ۷۵ درصد بازنشستگان استان حداقل بگیرند از این رو به اجبار به مراکز درمانی و بیمارستان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و متاسفانه خدمات مطلوبی دریافت نمی‌کنند!

این فعال کارگری از تغییرات مدیریتی تامین اجتماعی استان ابراز نارضایتی کرد و گفت: به شخصیت حقیقی مدیریت درمان تامین اجتماعی احترام می‌گذاریم لیکن جایگاه حقوقی ایشان و عملکرد وی به شدت مورد انتقاد است و از مسئولان تامین اجتماعی کشور انتظار داریم به اوضاع نابسامان بخش درمان استان سامان دهند.

دریابیگی گفت: در جمع مسئولان استان و کشوری انتقادات خود را به عملکرد بخش درمان تامین اجتماعی  مطرح و خواستار اعمال اصلاحاتی شده‌ایم، لیکن بزرگواران توجهی به اعتراضات و انتقادات ما ندارند!

وی گفت: بخش درمان تامین اجتماعی مازندران ناکارآمد است و تخلفاتی همچون اخذ وجه از بیمه‌شدگان توسط برخی پزشکان صورت می‌گیرد؛ آیا اینگونه موارد خلاف موازین تامین اجتماعی نیستند؟

دریابیگی گفت: ضعف مدیریت درمان استان کاملا” مشهود است و باید اصلاحات مدیریتی در این بخش اعمال شود.

  • منبع خبر : ایلنا