برگزاری دوره‌های آموزشی بیمه‌های اجتماعی و مدیریت صندوق‌های بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دوره‌های آموزشی بیمه‌های اجتماعی و مدیریت صندوق‌های بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، صبح پنجشنبه (۲۱دیماه) دوره آموزشی بیمه‌های اجتماعی به همت دبیرخانه سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه در ستاد این سازمان برگزار شد.

این دوره با حضور جمعی از خبرگان این سازمان و صندوق‌های بازنشستگی، بیمه‌های تجاری سازمان‌های دولتی و عمومی غیر دولتی ذی‌نفعان و بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی و دانشگاهیان و پژوهشگران مرتبط برگزار شد.

در دوره آموزشی بیمه های اجتماعی مباحث مرتبط با صندوقهای بازنشستگی در ایران از جمله ناترازی و تا پایداری مالی در صندوقهای بازنشستگی اقتصاد و سرمایه گذاری در صندوقهای بازنشستگی، قوانین و مقررات بودجه صندوق‌های بازنشستگی و محیط کلان اقتصادی بیمه درمان و سلامت محاسبات بیمهای بودجه عمومی و صندوقهای بازنشستگی و چشم انداز صندوق‌ها در برنامه توسعه مورد تبیین و آموزش قرار گرفت.

این دوره با حضور اساتیدی از جمله علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدصادق غلامی مشاور و سرپرست دبیرخانه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی، سیدرضا میرنظامی رئیس پژوهشکده سیاستگذاری فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف، علی مروی رئیس اندیشکده کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف، امیر عباس فضائلی مدیرکل ارزیابی و تعالی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی و جمعی از معاونین دبیرخانه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه با ارائه گواهی معتبر  برگزار شد.

 

در این دوره مهمترین چالش‌های بخش سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی بررسی شد.

در ادامه این دوره آموزشی وضعیت نظام چندلایه بیمه و صندوق‌های بازنشستگی در دیگر کشورها مورد بررسی واقع شد.

در نهایت در این دوره راهکارهای ایجاد لایه های بیمه‌های اختیاری و مکمل و مستمری‌های سالمندان بیان شد و همچنین به شیوه های محاسبات بیمه ای در نظام چندلایه تامین اجتماعی اشاره شد.

  • منبع خبر : ایلنا