برنامه هفتم موارد ناحقی را به سازمان تامین اجتماعی تحکم کرده است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان مازندران گفت: در برنامه هفتم مواردی به سازمان تامین اجتماعی تحکیم شده که باید از حق خود بگذرد و مجبور است اقدامات مختلف یرا انجام دهد و حق اعتراض هم ندارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عنایت طالبی‌رستمی در حاشیه دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران که در کرمانشاه در حال برگزاری است، در گفتگویی گفت: استنباط من درباره ناترازی که مجلس و دولت در برنامه هفتم ارائه داده‌اند، این است که باید ناترازی را در جای دیگر بیایند و سن و سابقه راهکار نیست.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان مازندران ادامه داد: در این برنامه موضوعات مختلفی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده، مراکز درمانی تامین احتماعی باید براساس آنچه که وزارت بهداشت معرفی می‌کند افرادی که تحت پوشش نیستند را هم درمان کنند.

وی اضافه کرد: همچنین باید ۵ درصد برای پیشگیری و مبارزه با دخانیات براساس نظر وزارت بهداشت هزینه کند؛ همچنین باید اموال خصوصی شده که دولت به سازمان واگذار کرده را تحت عنوان مسکن ملی، بافت فرسوده و طرح پژوهشی از پرداخت حق بیمه معاف کند که با این کار بخشی از جامعه از پرداخت حق بیمه خارج می‌شوند.

به گفته مسئول کانون بازنشستگان شهرستان رستم‌کلاه به سازمان تحکم شده که باید در طول دو سال شرکت‌های خود را بفروشد و اگر نفروخت باید به عنوان پیمان مدیریتی به غیر واگذار کند و اگر این کار را انجام نداد باید در این دو سال ۴۵ درصد سود شرکت‌ها را باید به دولت بدهد.

وی خاطرنشان کرد: حق اعتراض در مجامع هم از سازمان گرفته شده، فرض کنید به یک مغازه‌دار می‌گویید باید تا شب مغازه خود را بفروشی، مشخص است که مجبور می‌شود با چه قیمتی بفروشد، درباره تامین اجتماعی هم همین موضوع صدق می‌کند.

امروز آخرین روز برگزاری اردوی ۲ روزه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در هتل پارسیان استان کرمانشاه است.

  • منبع خبر : ایلنا