استاندار جدید قم معارفه شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید قم روز دوشنبه طی آیینی با جضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، آیات سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی وجمعی از مسوولان کشوری و لشگری نیز در این آیین حضور داشتند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این آیین، ظرفیت های قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران، حوزه های علمیه، مرجع تقلید، بسترهای اقتصادی، گردشگری زیارتی، حضور اتباع خارجی از ۱۲۰ کشور و موقعیت مواصلاتی و غیره جایگاه بسیار ممتازی به این استان بخشیده است.

بیژن سلیمانپور اضافه کرد: میزان رشد و توسعه این استان با توجه به جایگاهی که دارد نسبت به وضعیت مطلوب همچنان فاصله زیادی دارد.

وی ابراز داشت: دشمنان طی ماه های اخیر تلاش بسیاری کردند که دوگانگی های دین و سلامت را در این استان با کمک دستگاه های رسانه ای خود راه اندازی کنند که با رصد و پایش به موقع دستگاه های امنیتی اجازه عرض اندام به آنها داده نشد.

وی با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته شاهد هیچ مشکل یا معضل امنیتی در سطح این استان نبودیم، گفت: در این مدت همچنین تمام سیاست های کلان مانند انتخابات، مدیریت کرونا، مباحث اقتصادی و غیره به نحو شایسته ای انجام گرفته است.

سلیمانپورابراز داشت: انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸، تشییع باشکوه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کنترل بیماری کرونا و سایر مناسبت های ملی و مذهبی در نهایت سلامت برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار جدید قم از شخصیت های جهادی، شناخته شده و خدوم است که با حضور وی فصل جدیدی از خدمت به مردم رقم خواهد خورد.

هیات وزیران روز چهارشنبه هفته گذشته پس از بررسی سوابق و برنامه های سید محمد تقی شاهچراغی، به او  به عنوان استاندار قم رای اعتماد دادند.

شاهچراغی متولد ۱۳۴۰ است که بعد از اتمام دوره دبیرستان و اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و پس از مدت کوتاهی بعنوان یکی از فرماندهان لشکر همیشه پیروز ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در کنار بزرگانی چون شهید زین‌الدین به دفاع از کشور پرداخت.

استاندار جدید قم، پس از دفاع مقدس نیز سابقه فرماندهی سپاه‌ استان‌های سمنان، گلستان، مرکزی، مازندران و استان تهران را در کارنامه دارد و از مهرماه ۱۳۹۷ تاکنون نیز فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم را بر عهده داشته است.

شاهچراغی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است، در خردادماه سال جاری با پیشنهاد سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر معظم انقلاب و به پاس قدردانی از تلاش و عملکرد جهادی کارکنان نیروهای مسلح در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در قم، از سوی فرمانده معظم کل قوا مورد تشویق قرار گرفت.

همچنین «بهرام سرمست» استاندار سابق قم متولد بناب در استان آذربایجان شرقی و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی است که پیش از استانداری قم، مسئولیت مدیرکل سیاسی وزارت کشور را در کارنامه خود دارد؛ وی پیش از آن و در دولت یازدهم مسئولیت مدیرکلی سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران را برعهده داشته است.

پایان پیام.

  • منبع خبر : ایرنا