وزارت کشور در مورد گزارش تخلفات انتخاباتی با اغماض برخورد کرده است/ مشکل در رای‌گیری حجاج ایرانی در عربستان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
وزیر کشور درباره تخلف نامزدها گفت: وزارت کشور با اغماض برخورد کرده است و تاکنون تخلف جدی از سوی نامزدها نداشتیم و تنها گزارش‌هایی از ستادها دریافت کردیم که در این موارد نیز با اغماض برخورد داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، احمد وحیدی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران  با اشاره به آمار اقدامت پیش بینی شده برتی برگزاری انتخابات در خارج از کشور عنوان کرد: در خارج از کشور بیش از ۳۰۰ شعبه اخذ رای آماده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به وضعیت آرای حجاج بیت الله الحرام گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از حجاج کشورمان در عربستان حضور دارند اما هنوز عربستان نپذیرفته است که شعبه اخذ رای در این کشور داشتبه باشیم و امیدواریم در مدت باقی مانده بتوانیم رضایت مسئولان این کشور را کسب کنیم.

وزیر کشور با اشاره به مخالفت کانادار با برگزاری انتخابات در این کشور گفت: مشکل دیگر ما مربوط به کشور کاناداست زیرا بسیاری از هموطنان ما در این کشور زندگی می کنند و با وجود اینکه کانادا مدعی حقوق بشر است تاکنون نپذیرفته است که انتخابات آنجا برگزار شود اما در باقی موارد وزارت امور خارجه طبق مسئولیت‌های خود اقدامات داخلی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه خواست جدی ما از عربستان این است که همکاری لازم را با ما داشته باشد، گفت: البته راه جایگزین هم داریم منوط به اینکه با شورای نگهبان هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وزیر کشور با اشاره به پیش‌بینی های صورت گرفته برای برگزاری انتخابات در داخل کشور گفت: از نظر اجرایی همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، امیدواریم همانطور که شاهد امنیت در برگزاری انتخابات مجلس بودیم در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه امروز روز آخر تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری است و از روز پنجشنبه تبلیغات در فضای عمومی و فضای مجازی ممنوع است، گفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید اخلاق انتخاباتی را تا آخرین مرحله رعایت کنند و ستادها مراقبت کنند از تخریب و اتفاقات ناهنجار جلوگیری کنند زیرا نظارت خواهد شد. مهم مشارکت مردم در انتخابات است. امیدواریم روز جمعه مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را شاهد باشیم.

وحیدی هجوم مردم برای شرکت در جشن عید غدیر را دلپذیر توصیف کرد و گفت: این مساله نشان‌دهنده عمق رابطه مردم با مباحث ارزشی و ایمانی بوده است.

وحیدی درباره درصد مشارکت مردم در انتخابات گفت: نظرسنجی‌ها مختلف است و بهتر است در این زمینه اظهارنظر نکنم.

وی همچنین درباره زمان اعلام نتایج گفت: بلافاصله پس از پایان انتخابات شمارش آرا صورت می‌گیرد و تلاش می کنیم در اسرع وقت نتیجه را اعلام کنیم. تعداد واجدان شرایط بر اساس آمار انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۱ میلیون نفر است و ممکن است چند هزار نفر اضافه شود.

وزیر کشور درباره تخلف نامزدها گفت: وزارت کشور با اغماض برخورد کرده است و تاکنون تخلف جدی از سوی نامزدها نداشتیم و تنها گزارش‌هایی از ستادها دریافت کردیم که در این موارد نیز با اغماض برخورد داشتیم.