مستمری بازنشستگان از نصف خط فقر هم کمتر است/ گرانی باعث تخریب روح و روان مردم است/ نگرانی از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، با بیان این که با وجود خط فقر نزدیک به ۱۱میلیون تومانی، بیش از ۶۰درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و بنابراین زیر خط فقر زندگی می کنند، گفت: در شرایطی که گرانی باعث تخریب روح و روان مردم شده، نگرانی جدی بابت حذف ارز ۴۲۰۰تومانی وجود دارد.

برزو روحبخش در گفت و گو با پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی تحمل زندگی برای حقوق بگیران بسیار سخت شده است، گفت: آمارهای نگران کننده از رشد قیمتها، ناتوانی در کنترل تورم، و تصمیمات سلیقه ای به زیان جامعه کارگری و بازنشستگان است و از طرفی، وعده های بر زمین مانده دولتمردان، برخی از ادعاهای غیر واقعی مبنی بر کنترل مشکلات و بسیاری موارد دیگر، روح و روان دهک های پایین جامعه را آزار می دهد.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با تاکید بر اینکه مدتهاست از مشکلات کارگران و بازنشستگان سخن می گوییم و تکرار این مشکلات بیش از آنکه بر مسوولان تاثیر گذاشته باشد، باعث تخریب روح و روان خودمان شده است گفت: از یک سو گرانی و تورم سرسام آور به سفره های کارگران و بازنشستگان هجوم آورده و از سوی دیگر حقوق های پایین باعث شرمندگی نان آور خانه مقابل اعضای خانواده شده است.

وی با اعلام اینکه مستمری بازنشستگان از نصف خط فقر هم کمتر است، گفت: آمارها حکایت از آن دارد که خط فقر نزدیک به ۱۱ میلیون تومان است و بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند؛ بنابراین، بخش قابل توجهی از جامعه زیر خط فقر زندگی می کنند که باید باعث شرمندگی تصمیم گیرندگان و مسوولان مربوطه باشد.

روحبخش با اشاره به اینکه نگاه دهک های پایین جامعه به ویژه حداقل بگیران به کالاهایی است که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه می شود، گفت: دولت و نمایندگان مجلس بدنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و رسمیت دادن به ارز آزاد هستند؛ در این صورت معلوم نیست کالاهایی که تا امروز با ارز دولتی با قیمت پایین تر بدست مردم می رسید، چگونه خواهد شد.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران از سقوط بی حساب و کتاب ارزش پول ملی انتقاد کرد  و گفت: از هنگامی که آقای رییسی روی کار آمده، دلار بیش از ۶ هزار تومان گران شده که کارگران و بازنشستگان در این مورد هیچ گناهی نداشته اند، اما تمام تاوان سومدیریت در تمامی سالهای گذشته را کارگران و بازنشستگان بر دوش کشیده اند و امروز نیز سفره های خالی برخی از کارگران، بیانگر سومدیریت بی پایان در تصمیم گیری برخی مسئولان  است.

روحبخش با تاکید بر اینکه کاهش ارزش پول ملی، باعث رشد تورم و بالا رفتن قیمت‌ها می شود، گفت: بالا رفتن قیمتها، باعث کاهش قدرت خرید حقوق‌بگیران، کوچک‌تر شدن سفره دهکهای پایین جامعه و تشدید اختلاف طبقاتی می‌شود.

پایان پیام