دولت به وضعیت بازنشستگان بیشتر توجه کند/ زندگی برخی بازنشسته‌ها بسیار دشوار است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه با حقوق ماهیانه حدود ۴میلیون تومان، زندگی به سختی اداره می شود، گفت: تقاضای ما این است که نسبت به مسایل بازنشستگان توجه بیشتری بشود.

مجید سبزعلیان در گفت وگو با پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، با اشاره به رویکرد دولت در خصوص بازنشستگان و به ویژه بازنشستگان کارگری، و با بیان این که گذران زندگی برخی بازنشته ها بسیار دشوار است، اظهار داشت: برخی از مسئولین مربوطه، از وضعیت نامناسب معیشت کارگران و بازنشستگان کارگری اطلاع دارند و می دانند که برخی ها صورت خود را با سیلی سرخ نگاه می دارند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند و در این شرایط، گذران زندگی با سختی فراوان انجام می شود، گفت: این حقوق حداقلی و کم، در شرایطی است که تورم و گرانی موجود در کشور، سفره های بازنشتگان حداقل بگیر را تحت الشعاع قرار داده و از برخی امکانات خود را محروم می بینند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه با حقوق ماهیانه حدود ۴میلیون تومان، زندگی به سختی اداره می شود، گفت: تقاضای ما این است که نسبت به مسایل بازنشستگان توجه بیشتری بشود.

وی با اعلام اینکه خرج بازنشسته پس از پایان دوره اشتغال بیشتر می شود گفت: بازنشسته داماد، عروس، پسر، دختر، نوه و وابستگان نسبی و سببی بیشتری پیدا می کند، بنابر این مشکلاتش بیشتر از موقعی است که شاغل بوده است.

وی با اعلام اینکه خرج بازنشسته پس از پایان دوره اشتغال بیشتر می شود خاطرنشان کرد: یک فرد بازنشسته، داماد، عروس، پسر، دختر، نوه و وابستگان نسبی و سببی بیشتری پیدا می کند؛ و مراجعات به منزل او به دلیل جایگاه پدربزرگ بودن، بیشتر هم می شود، بنابراین نیازهای مالی و مشکلاتش بیشتر از موقعی است که شاغل بوده است.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به شعارهای انتخاباتی رییس جمهوررییسی در ایام تبلیغات انتخاباتی مبنی بر تحقق عدالت، گفت: بسیاری بازنشستگان معتقدند هنوز طعم عدالت در دولت آقای رییسی را نچشیده ایم و عدالت حکم می کند که به وضعیت بازنشستگانی که سال ها زحمت کشیدند و در دوران پیری خانواده ای بزرگتر دارند، توجه بیشتری شده و حقوق شان مبتنی بر عدالت باشد.

سبزعلیان از روسای قوای سه گانه، دولتمردان،  نمایندگان مجلس و دستگاه قضا خواست به مسائل بازنشستگان توجه بیشتری داشته باشند و گفت: کم لطفی به بازنشستگان تبعات جسمانی و روحی بر جای می گذارد که اقتصاد و درمان را به چالش می کشد.

پایان پیام