رئیس‌جمهور نباید در برابر امام اظهارنظر، استنباط و امامت کند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
امام جمعه موقت تهران گفت: عقیده رئیس جمهور باید کمی بیشتر از ما باشد، زیرا او شخصیت دوم کشور است و باید نور باشد و عقیده به مبانی انقلاب داشته باشد، مانند شهید بهشتی بگوید امام گفته نه، من هم می‌گویم نه. خودش اظهارنظر و استنباط نکند در برابر امام، امامت نکند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، آیت‌الله کاظم صدیقی روز جمعه در خطبه‌های اول نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) گفت: شهید بهشتی یک فرد نبود، امام (ره) فرمودند شهید بهشتی یک ملت بود.

وی افزود: من افتخار دارم که در محضر شهید بهشتی بزرگ شدم هم در محضر ایشان درس خواندیم و هم ایشان مدرسه حقانی را برنامه‌ریزی کردند، سعه صدر، حلم و بردباری، قلب در عبادت، بینش جهانی داشت

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: او همیشه جهانی فکر می‌کرد، بلند نظر بود، مخالف را تحمل می‌کرد با کسی جدال نمی‌کرد، پنجه به روی کسی نمی‌انداخت، دریای حلم و صبر و حوصله بود، در خدمتگزاری عاشق بود همانگونه که جد وی امیرالمومنین و خلف صالح وی شهید خدمت شهید جمهور آیت الله شهید رئیسی دقیقاً آن سعه صدر و حلم و بردباری و تحمل مخالف، نپرداختن به حاشیه، چشم دوختن به هدف دغدغه مردم داشتن را شهید رئیسی هم از شهید بهشتی به ارث برده بود.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: شهید بهشتی شخصیتی ممتاز بود اگر نگوییم بی‌نظیر بود کم نظیر بود، امام به او مدال داد که شهید بهشتی یک ملت بود.

وی گفت: شهید بهشتی در عین نرمش، سعه صدر و اخلاق نرم اسلامی قاطع و مواضع‌اش انقلابی ولایت مدار بود بنی صدر و جریان منافقین و ملی‌گرا‌ها ایشان را منزوی کردن مانند جدش امیرالمومنین به وی تهمت زدند.

وی تصریح کرد: شما نمی‌دانید تهمت چگونه پر و بال یک فرد فعال را قیچی می‌کند و او را گوشه نشین می‌کند و روی بیرون آمدن پیدا نمی‌کند، شهید بهشتی را با تهمت‌های خودشان و با او عظمت فکری و قدرت تشکیلاتی و دولت سازی و کادرسازی و معنویت و خشوع و خضوع در برابر پروردگار متعال گوشه نشین کردند.

وی افزود:، اما خون او تولد مجددی بود که هم انقلاب را آبیاری و احیا کرد و هم خود وی جلا پیدا کرد و شناخته شد؛ لذا یاد خاطره این پرچمدار سترگ نظام جمهوری اسلامی بزرگ می‌داریم که نه یک فرد بود بلکه یک ملت بود دلسوز و متدین و مردمی و متعبد به ولایت بود.

آیت‌الله صدیقی اظهار کرد: وقتی به او می‌گفتند روزنامه‌ها این همه مطلب علیه شما مطلب می‌نویسند چرا از خودت دفاع نمی‌کنی گفت امام به من فرموده است.

وی ادامه داد: شهید بهشتی هم در فقه مجتهد و هم در عرفان عارف بود و می‌گفت من این آرامش را از علامه طباطبایی گرفته‌ام. علامه طباطبایی عارف واصلی بود و در حکمت و فلسفه صاحب نظر و در رشته‌های مختلف نظریه‌پرداز بود، اما نسبت به امام رهبری و رهبری و ولایت منم نداشت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شهید رئیسی، مغتنم و بی‌قرار، شب از روز نشناخته و خستگی را خسته کرده، عنصری پویا، پیشران، خدمتگزار، بی توقع، بی ادعا، همیشه در صحنه و متعبد بود. شهید بهشتی و هم شهید رئیسی برای ما تراز و الگو و مدل هستند رئیس جمهوری را که می‌خواهیم انتخاب کنیم علاوه بر اینکه باید مومن، متدین و بصیر و صاحب نظر، باید اصلح باشد.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: عقیده رئیس جمهور باید کمی بیشتر از ما باشد، زیرا او شخصیت دوم کشور است و باید نور باشد و عقیده به مبانی انقلاب داشته باشد، مانند شهید بهشتی بگوید امام گفته نه، من هم می‌گویم نه. خودش اظهارنظر و استنباط نکند در برابر امام، امامت نکند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی به حضرت آقا خطاب می‌کرد، مقتدای من، مقتدا یعنی در همه جبهه‌های فکری، احساسی، عملی دنبال شما هستم و به در سیاست، تعامل، مردمداری، باطن‌گرایی به شما اقتدا کرده‌ام و شما الگوی من هستید. رئیس جمهور باید به امام و رهبر شما اقتدا کند و به کسی که شما اقتدا کردید، رئیس جمهورتان هم باید اقتدا کند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مردم گفت: مساله دوم، مساله کارایی است، رئیس جمهور باید کفایت، عرضه و نشاط و انرژی لازم در وجودش باشد تا بتواند مانند شهید رئیسی بدود. اگر کسی این تجربه و توان را ندارد نمی‌تواند جای شهید رئیسی را بگیرد.

وی افزود: امام به چند چیز ایمان داشت، ایمان به خدا، ایمان به راه خودش و ایمان به مردم خودش. شهید رئیسی ایمان به مردم داشت. شما مردم در شهیددادگی جلوه هستید، هر جا که مشکلی پیش آمده از جان و مال خود ایثار کرده‌اید. در انتخابات‌ها هم شما همیشه حافظ و حامی انقلاب بودید. رئیس جمهور شما باشد عاشق مردم باشد.