من یک کارگر ساختمانی هستم؛ با ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان دستمزد در یک ماه!
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک کارگر ساختمانی می گوید که به صورت میانگین در یک ماه حدود ۱۰ روز کار ساختمانی برای ما پیدا می شود که با دستمزد روزی ۲۵۰هزار تومانی می شود ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان دستمزد در یک ماه.

احمد چهرقانی کارگر ساختمانی ساکن در شهر قم، در گفت وگو با پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در پاسخ به این سؤال که تأثیر کرونا بر زندگی شما بعنوان یک کارگر ساختمانی چطور بوده است؟، گفت: در چندسال منتهی به آغاز کرونا هم وضعیت بازار مسکن و ساخت و ساز خوب نبود اما با این حال به صورت میانگین در یک ماه، حدود ۱۵ تا ۲۰ روز کار گیرمان می آمد و به سر کار می رفتیم اما متأسفانه با شیوع بیماری کرونا، روند ساخت و سازها از آن زمان هم کمتر شد و میزان روزهایی که در یک ماه، کار ساختمانی گیرمان می آید کمتر شده است.

این کارگر ساختمانی افزود: در حال حاضر به صورت میانگین برای من و بسیاری از کارگران ساختمانی، حدود ۱۰ روز از یک ماه، کار ساختمانی پیدا می شود که اگر بر اساس دستمزد روزی ۲۵۰هزار تومان حساب کنیم، می شود ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان در یک ماه؛ که ما واقعا نمی دانیم، با این پول، اجاره خانه بدهیم؟ حق بیمه ماهانه نزدیک به ۳۰۰هزار تومان خود را بدهیم؟ خرج زن و بچه بدهیم؟ پول آب و برق و گاز و تلفن را بدهیم؟ خرج خورد و خوراک بدهیم؟ و…؛

چهرقانی گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان دولتی می خواهیم همانطور که در ایام انتخابات وعده رسیدگی به مردم می دادند، به درد ما برسند و به ما بگویند دستمزد ماهانه ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان را چگونه هزینه و مدیریت کنیم؟

این کارگر ساختمانی گفت: راه های مختلفی برای حمایت از جامعه کارگران ساختمانی وجود دارد که خود مسئولان بهتر از هر کسی به آن آگاهی دارند.

چهرقانی در پایان سخنان خود با بیان این که ما کارگران ساختمانی یک زندگی می خواهیم که حداقل ترین حداقل ها در آن وجود داشته باشد و واقعا چیز اضافه مثل تفریح و مسافرت نمی خواهیم، گفت: مسئولان تدبیری بیاندیشند که یک کارگر ساختمانی امنیت شغلی و امنیت دریافتی حقوق و دستمزد داشته باشد و در یک کلام به درد ما برسند.