جای نمایندگان واقعی کارگران در مجلس خالی است/ بنام حمایت از تولید، علیه کارگر قانون تصویب شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان این که جای نمایندگان واقعی کارگران در مجلس شورای اسلامی خالی است، گفت: به نظر بنده اکثر مصوبات مجلس یازدهم به نفع سرمایه داران بوده که نمونه آن این بود که بنام حمایت از تولید، علیه کارگر قانون تصویب شد.

عیدعلی کریمی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، با انتقاد از رویکرد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مواجهه با مسائل و مشکلات جامعه کارگری و به ویژه تصویب طرح دو فوریتی موسوم به حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی، اظهار داشت: به نظر بنده اکثر مصوبات مجلس یازدهم از ابتدا تا کنون به نفع سرمایه داران بوده است و نمایندگان مجلس در یکی از آخرین مصوبات خود در قالب طرحی دو فوریتی، با نام حمایت از کارخانجات، صنایع و واحدهای تولیدی، کارگران و سازمان تامین اجتماعی را قربانی نظام سرمایه و سرمایه داری کردند.

وی با اعلام اینکه به نام حمایت از تولید، علیه کارگران، بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی قانون تصویب کردند، گفت: متاسفانه ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی در مصوبه حمایت از صنایع نادیده گرفته شد و تمامی بحران ها را برای سازمان تامین اجتماعی، کارگران و بازنشستگان رقم زدند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با ابراز تاسف از اینکه در قالب قانون حمایت از صنایع، این اختیار را به کارفرمایان دادند که حق داشته باشد هیچ یک از بدهی های خود را نپردازند، گفت: قانون حمایت از صنایع، به نوعی تصویب شده که از این پس باید منتظر بحران های جدی برای دستگاههای دولتی همچون اداره مالیات، سازمان تامین اجتماعی، ادارات آب و برق و گاز و دیگر دستگاهها باشیم و هیچ دستگاهی نتواند بدهی‌های خود را از کارفرمایان طلب مطالبه کند.

وی با اعلام اینکه امروزه بیشتر کارگاه ها در پرداخت حقوق کارگران تاخیر می کنند، در حالی که هنوز قانون حمایت از صنایع تصویب نشده است، گفت: با تصویب این قانون، بهانه به دست کارفرمایان داده میشود که اگر کارگر ۶ ماه حقوق و مزایای خود را نگرفته باشد، نتواند برای دریافت طلب خود به مراجع قضایی مراجعه کند، زیرا قانون حق را به کارفرمایان داده است.

کریمی با اعلام اینکه چالش بزرگی برای سازمان تامین اجتماعی در نتیجه تصویب طرح حمایت از صنایع به وجود خواهد آمد گفت: اکنون درآمد ماهانه سازمان ۱۶ هزار میلیارد تومان و هزینه‌های آن ۲۳ هزار میلیارد تومان است، به عبارت بهتر سازمان تامین اجتماعی در هر ماه هفت هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و در این شرایط بحرانی، این حق از سازمان تامین اجتماعی گرفته شده که حق بیمه های معوق را از کارفرمایان بگیرد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۷۰ نماینده به طرح حمایت از صنایع رای داده‌اند گفت: یعنی هیچ یک از این نمایندگان مجلس این پیش بینی را نداشتند که قانون حمایت از صنایع چه بلایی بر سر تولید، سازمان تامین اجتماعی و کارگران می آورد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر از وضعیت کارگران و سازمان تامین اجتماعی خبر ندارید یا حوصله مطالعه در این مورد را ندارید، ایکاش با نمایندگان کارگران جلسه می گذاشتید و از آنان نظرخواهی می کردید.

کریمی با تاکید بر اینکه جای نمایندگان واقعی کارگران در مجلس شورای اسلامی خالی است گفت: اگر کارگران نمایندگانی آگاه در صحن علنی داشتند، حداقل به این نمایندگان ناآگاه اطلاعات می دادند و امروز وضعیت جامعه کارگری اینگونه اسفبار نبود.

وی در پایان گفت: همواره نماینده نامزدهای انتخاباتی در زمان تبلیغات انتخاباتی سراغ کارگران و بازنشستگان می‌آیند و برای آنکه رای آنها را جلب کنند وعده های رنگین میدهند، اما به محض آنکه پای برخی از همین نمایندگان به صحن علنی مجلس یا پاستور می رسد، تمامی وعده ها را از یاد می برند و تصمیماتی بر خلاف خواست کارگران و بازنشستگان می گیرند.

پایان پیام