مشکل بیکاری جوانان بومی« بخش گرمخان» مرتفع نشد/ کسی پاسخگوی نیست
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دهیار روستای سیساب گفت: علارغم پیگیری‌های چندین‌ساله هنوز مشکل اشتغال جوانان بومی در صنایع فعال منطقه مرتفع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حسن مهوشی (دهیار روستای سیساب از توابع بخش گرمخان شهرستان بجنورد)، در ارتباط با اشتغال جوانان بیکار منطقه گفت: سالهاست موضوع اشتغال جوانان بیکار و بومی روستای بخش گرمخان در کارخانه سیمان بجنورد و واحد‌های تولیدی مستقر در شهر صنعتی شماره سه بجنورد که در زمین‌های زراعی و مراتع اهالی روستای سیساب بنا نهاده شده‌اند را از مسئولان پیگیری می‌کنیم اما تا به امروز بی‌ثمر بوده است.

او با بیان اینکه طبق قانون اولویت استخدام با جوانان جویای کار بومی است، افزود: صرفا سیاست دولت با اجرا و ساخت پروژه‌هایی همانند کارخانه سیمان و شهرک صنعتی جدا از بحث گسترش تولید ایجاد اشتغال برای جوانان بویژه بومیان منطقه است اما بعد از راه‌اندازی این کارخانه‌ها فقط تعداد انگشت شماری از اهالی توانستند در این صنایع مشغول به کار شوند.

به گفته وی؛ ساکنان قدیمی روستای سیساب و اطراف آن بیشتر کارگر و کشاورز هستند که برای اشتغال جوانان خود مزارع کشاورزی و مراتع دامی را در اختیار دولت قرار داده‌اند.

او با بیان اینکه سالهاست جوانان بیکار منطقه نسبت به بکارگیری نیروهای غیربومی در صنایع محلی اعتراض دارند، در ادامه گفت: این عادلانه نیست که از شهرهای دیگر برای کار به سیساب و سایر روستاهای اطراف بیایند ولی جوانان ماهر و تحصیلکرده‌ی این روستاها بیکار باشند و فقط در صورتی می‌توانند شغل داشته باشند که به استانها و شهرستانهای دیگر مهاجرت کنند.

کارخانه سیمان بجنورد و احداث شهر صنعتی شماره سه بجنورد در مجاورت روستاهای «قشلاق کاره» و «قوچ قلعه» از توابع بجنورد و روستاهای «رضاآباد» و «اسلام آباد» از توابع شهرستان شیروان واقع شده است.

  • منبع خبر : ایلنا