مجیدی: حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان، حداقل واقعی نیست
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
عضو هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با بیان این که حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان، یک حداقل واقعی و مبتنی بر تورم موجود نیست، گفت: انتظارمان از دولت و مجلس این است که سال ۱۴۰۱ حداقل حقوق ها واقعی و مبتنی بر عدالت شود.

مهدی مجیدی در گفت وگو با پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، با انتقاد از اینکه در تمامی سال های گذشته برای واقعی کردن حقوق و دستمزد، نسبت به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی کم لطفی شده است، اظهار داشت: بر همین اساس انتظار داریم در سال ۱۴۰۱ کارگران و بازنشستگان طعم حقوق کافی و حداقل واقعی را بچشند.

وی اضافه کرد: در آخرین آماری که از اقلام خوراکی روزمره منتشر شد، بیش از ۸۳ درصد قیمت اقلام خوراکی افزایش داشت، این در حالی است که حقوق بگیران سالی یک مرتبه آن هم در ابتدای سال و به صورت ناچیز افزایش حقوق دارند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس بندهای یک و دو ماده ۴۱ قانون کار تعیین می‌شود و ربطی به مصوبه دولت و عدد لایحه بودجه ندارد گفت: برای بازنشستگان نیز بر اساس مواد ۱۱۱ و ۹۶ تامین اجتماعی با توجه به مصوبه شورای عالی کار، افزایش حقوق به صورت سالانه صورت میگیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در تمامی سال های گذشته حقوق کارگران و بازنشستگان به اندازه لازم افزایش نیافت، گفت: اگر در تمامی سال های گذشته افزایش دستمزد بر اساس قانون صورت گرفته بود، امروز این وضعیت تاسف بار و حقوق های ناچیز را نداشتیم و حتی نیازی به همسان‌سازی نبود.

مجیدی افزود: اگر ماده ۹۶ تامین اجتماعی را کامل اجرا می‌کردند و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس تورم سالیانه افزایش پیدا می کرد یا بر اساس سبد خانوار که شامل ۲۴۰ قلم کالا می شود، حقوق می‌پرداختند، امروز دریافتی حداقل بگیران بسیار بسیار بالاتر از این بود.

وی با بیان این که به نظر بنده بزرگترین معضل کشور، نبود شایسته سالاری واقعی در برخی مناصب است، گفت: افراد شایسته ای که باید دارای مسئولیت های مختلف باشند، متاسفانه در برخی موارد، بدلیل بازی های سیاسی و جناحی، کنار هستند و مسئولیت ندارند، اما در عین حال برخی افراد غیر کارشناس و ناتوانی که به واسطه خدمات دهی و حضور در ستادهای انتخاباتی و البته ارتباط بر سر کار آمده اند، برخی کارها را تحت تاثیر سومدیریت خود قرار داده اند.

پایان پیام