شبکه سازی حلقه مفقوده مشاغل خانگی است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نقش مهم مشاغل خانگی در اقتصاد شهری، از عدم وجود شبکه سازی به عنوان حلقه مفقوده کسب و کارهای مردمی یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، نرجس نیازمند در حاشیه همایش نقش رسانه ها در رونق کسب و کارهای مردمی در گفت و گو با خبرنگار شهرنیوز، افزود: بانوان کارآفرین در مشاغل خانگی قم آشنایی چندانی با بازارهای اینترنتی و کسب و کارهای مجازی جهت عرضه محصولات خود ندارند و به همین علت بازدهی این تولیدات کمتر از ظرفیت واقعی آنها است.

نرجس نیازمند با تاکید بر تحولات دنیای معاصر با رشد روزافزون تکنولوژی و تغییر شیوه های رایج برخی فعالیت های اقتصادی، ادامه داد: برای اینکه کسب و کار کارآفرینان مشاغل خانگی از رونق مورد نظر نیفتد لازم است تا با حمایت دستگاه های متولی بازارچه های مجازی و فیزیکی عرضه تولیدات این افراد فراهم شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بانوان و خانواده در شورای اسلامی شهر قم، یادآور شد: تامین معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار یکی از دغدغه های همیشگی مجموعه مدیریت شهری است و این کمیته می تواند در تسهیل فضای کسب و کار زنان کارآفرین شهری اقدامات مطلوبی انجام دهد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: آموزش مهارت و کمک به اشتغال کارآفرینان مشاغل خانگی از طریق ایجاد بازارچه های عرضه محصولات از راهکارهایی است که می تواند به درآمد پایدار این افراد در شرایط سخت اقتصادی کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم شبکه سازی را حلقه مفقوده مشاغل خانگی دانست و تصریح کرد: باشبکه سازی در مشاغل خانگی ضمن مشخص شدن مسیر آینده این فعالیت ها در آینده، پایداری و ماندگاری این مشاغل نیز تثبیت می شود.

نیازمند با تاکید بر ضرورت ساماندهی فعالیت های جزیره ای در مشاغل خانگی کارآفرینان شهری، گفت: مشاغل خانگی به خاطرنوع فعالیتی که دارد با تسهیلات اندکی به مرحله درآمدزایی می رسد. در حد توان شهر قم می بایست سهم مشاغل خانگی در اقتصاد شهری توسعه یابد.

پایان پیام.