سازمان جهانی کار خواهان نجات دریانوردان سرگردان جنگ اوکراین شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
این هفته این دو سازمان جهانی در نامه‌ای مشترک به سران کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد UNHCR، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز، وضعیت اسفبار دریانوردان در بیش از ۱۰۰ کشتی تجاری که قادر به ترک بنادر اوکراین و آب‌های مجاور نیستند را شرح دادند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، رؤسای سازمان جهانی کارILO و سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO خواستار اقدام فوری برای حفاظت از دریانوردان و کشتی‌های سرگردان در بنادر اوکراین و آب‌های مجاور در پی حمله روسیه به این کشور شدند.

این هفته این دو سازمان جهانی در نامه‌ای مشترک به سران کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد UNHCR، کمیته بین المللی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز، وضعیت اسفبار دریانوردان در بیش از ۱۰۰ کشتی تجاری که قادر به ترک بنادر اوکراین و آب‌های مجاور نیستند را شرح دادند.

طبق گزارش موجود از سازمان جهانی دریانوردی، بیش از ۱۰۰۰ دریانورد از جمله در شهر محاصره شده ماریوپل و کشتی‌ها در دریای آزوف به دام شرایط جنگی افتاده و نمی‌توانند خارج شوند.

علاوه بر خطرات ناشی از بمباران، بسیاری از کشتی‌های مربوطه اکنون فاقد غذا، سوخت، آب شیرین و سایر منابع حیاتی هستند. در نتیجه وضعیت دریانوردان بسیاری از کشورها به طور فزاینده‌ای غیرقابل دفاع می‌شود و خطرات جدی برای سلامت و رفاه آن‌ها به همراه دارد.

در این گزارش از سه آژانس می‌خواهد که «اقدام فوری» برای کمک به تأمین مجدد کشتی‌های مربوط به تدارکات حیاتی مورد نیاز دریانوردان در کشتی انجام دهند.

این اقدام ILO و سازمان جهانی کشتی‌رانی IMO به دنبال ارتباطات فوری درباره وضعیت ارسال شده توسط اتاق بین‌المللی کشتیرانی و فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل صورت می‌گیرد.

این سازمان‌ها و اتاق‌ها قرار است تا با همکاری متقابل اطلاعاتی را در اختیار این آژانس‌های امدادی قرار دهند که ممکن است به آن‌ها برای رسیدگی به این وضعیت کمک کند.

  • منبع خبر : ایلنا