رضایت کارگران شهرداری زنجان از روند فعلی پرداخت حقوق
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران شهرداری زنجان از روند فعلی پرداخت حقوق خود رضایت دارند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران شهرداری زنجان گفتند: ما کارگران خدماتی و فضای سبز شاغل در شهرداری زنجان، در حال حاضر در خصوص پرداخت به موقع حقوق هیچ مشکلی نداریم و در موعد مقرر پرداخت می‌شود.

این کارگران می‌گویند: بعد از سال‌ها چالش کارگری با تغییر شهردار به مرور همه مطالبات عقب‌افتاده‌ی خود را دریافت کرده‌ایم و این امر انگیزه کار را برای ادامه کار بسیار کرده است.

کارگران شهرداری زنجان که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر هستند پیش از تغییر شهردار تا سقف سه تا چهار ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده داشتند.

آن‌ها گفتند: شهرداری زنجان کمبود نقدینگی و کاهش درآمدهای شهرداری را دلیل این تاخیر دانسته بود اما خوشبختانه شهردار جدید با تامین منابع مالی تا حد زیادی مشکلات مالی ما کارگران را مرتفع کرده است.

به گفته کارگران شهرداری زنجان؛ چندین سال بود که موضوع برون‌سپاری کارگران مناطق چهارگانه شهرداری زنجان مطرح بود که در نتیجه آن علارغم مخالفت شدید کارگران، درنهایت شهرداری سال گذشته عناوین شغلی شمار زیادی کارگران را از قرارداد پیمانکاری به قرارداد مستقیم با شهرداری تبدیل وضعیت کرد.

به گفته این کارگران، پیش از این ما کارگران برای دریافت مطالبات مزدی خود با مشکل روبرو بودیم اما در حال حاضر نه تنها دستمزدمان به موقع پرداخت می‌شود بلکه شهرداری برای رفع مشکلات مالی ما علاوه بر اختصاص امکانات رفاهی وام‌های کم بهره صد میلیونی پرداخت می‌کند.

کارگران شهرداری زنجان در پایان گفتند: از ابتدای سال جاری با تغییر وضعیت شهرداری، انگیزه کارگران خدماتی و فضای سبز برای کار نیز بیشتر شده و امیدواریم با حمایت مدیریت شهر با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل وضعیت معیشتی کارگران بهبود پیدا کند.

  • منبع خبر : ایلنا