رضایت کارگران ابنیه فنی راه آهن جنوب شرق از شرایط کار/ اضافه کاری کارگران «شورگز »پرداخت شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران ابنیه فنی راه آهن جنوب شرق که از ۱۴ ماه پیش پیمانکار آن‌ها تغییر کرده است، از بهبود وضعیت شغلی خود نسبت به قبل خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران خطوط و ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق که پیش از این تحت مسئولیت شرکت ریل صنعت‌کاران مشغول کار بودند، گفتند: از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ قراردادمان با تراورس تغییر کرد و از آن موقع تاکنون به مرور بخشی از مشکلات مزدی و بیمه‌ای‌مان در حال بهبودی است.

یکی از کارگران با بیان اینکه در گذشته برای دریافت حقوق و سایر مطالبات خود دچار مشکلات زیادی بودیم، افزود: در حال حاضر آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربط به خرداد ماه سال جاری است. البته مابه‌التفاوت حقوق فرودین و اردیبهشت را از کارفرما طلبکاریم.

او با بیان اینکه حدود ۲۷۰ کارگر در این ناحیه ریلی زاهدان به کرمان با سوابق کاری بالا در سخت‌ترین شرایط و آلایندگی در مناطق کویری و بیابانی مشغول کارند که بهترین سالهای عمر خود را در شرایط سخت محیط کویری و بیابانی و با حداقل دریافتی می‌گذرانند، افزود: حدود ۲۰ نفر از همکاران‌مان که در منطقه ریلی «شورگز» کار می‌کنند شرایط سخت‌تری نسبت به بقیه دارند. این کارگران از صبح زود تا پاسی از شب مشغول کارند اما کارفرما هیچ اضافه کاری به آنها نمی‌پردازد.

این کارگر اضافه کرد: در حقیقت امکان بهبود شرایط شغلی برای همه ما کارگران پیمانکاری وجود دارد اما نمی‌دانیم چرا شرکت راه آهن ترجیح می‌دهد از یکسو به همکاری با پیمانکاران ادامه دهد و از سوی دیگر مطالبات مزدی را با یک شرکت واسطه‌ای به حساب ما پرداخت کند.

به گفته وی، با وجود فعالیت بازرسان اداره کار و راه‌آهن، این اتفاق همچنان رخ می‌دهد و کارگران مجبورند برای تامین معاش خانواده‌های خود به شرایط تعیین شده از سوی پیمانکاران تن دهند.

  • منبع خبر : ایلنا