راهبرد اصلی دشمن به فراموشی سپردن ایام‌الله دهه‌فجر است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه راهبرد اصلی دشمن به فراموشی سپردن ایام‌الله دهه‌فجر است ،گفت: باید به سوی خنثی کردن این راهبرد حرکت کنیم و نگذاریم دشمن با گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب، ایام‌الله دهه‌فجر را دچار تزلزل کند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری رئوف روز پنجشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت دهه‌ فجر در سالن جلسه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه اکنون فصل جهاد تبیین است افزود: باید هرکس با هر توانی که دارد، این جهاد فوری و قطعی را انجام دهد و بهترین فرصت نیز ایام‌الله دهه فجر است.

وی گفت: باید گره‌هایی که دشمن در ذهن جوانان و نوجوانان ایجاد کرده را باز کنیم و زمینه‌ساز حرکت در مسیر گام دوم انقلاب باشیم.

وی با اشاره به انتخاب شعار “ایران استوار ۴۴ سال افتخار”، به عنوان شعار محوری دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: ایران قهرمان در برابر این هجمه‌ها و طوفان‌های شدیدی که بر آن تحمیل می‌شود، ایستاده‌است.

ذاکری در ادامه گفت: کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر استان باید افتخارهای انقلاب اسلامی را به نسل‌های جدید انقلاب منتقل کنند.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال بی‌توجهی مردم به جایگاه عظیم کشور و کتمان کردن افتخارهای حاصل شده به برکت انقلاب است، یادآور شد: جایگاه ایران در عرصه‌های مختلف قابل قیاس با گذشته نیست.

وی همچنین افزود: تلاش برای به فرجام نرسیدن راهبرد دشمن، تکلیف شرعی و ملی است.

ذاکری با تاکید بر اینکه اتحاد و انسجام ملی در کنار جهاد تبیین به عنوان رویکرد دیگر ما در برگزاری آیین‌های دهه فجر است گفت: وحدت و انسجام و همدلی باید بین توده‌های مختلف مردم تقویت شود و برنامه‌ها همه اقشار را در بر بگیرد و سلایق گوناگون امکان حضور داشته باشند.

وی گفت: با توجه به بازتاب بین‌المللی جشن‌های دهه‌فجر، محتواها باید فاخر و برنامه‌ها نیز حساب شده و با مدیریت و برنامه‌ریزی و استفاده از نظرهای کارشناسی هیات‌های اندیشه‌ورز دستگاه‌های اجرایی باشد.

ذاکری در ادامه بیان داشت: بهره‌گیری از ابتکارها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جوانان انقلابی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: باید در کمیته‌های تخصصی ستاد دهه‌فجر، زمینه‌ لازم برای به کارگیری این ابتکارات فراهم شود و این امر نیز جزء با هموار کردن حرکت‌های مردمی میسر نخواهد شد.

دبیر ستاد دهه فجر قم نیز دراین جلسه ، این دهه را نماد اصلی همه تلاش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: تجلی این فعالیت‌ها در سالروز پیروزی انقلاب به نمایش گذاشته خواهد شد، همه دنیا در تلاش هستند که این غرورآفرینی را کم رنگ جلوه دهند و یا توطئه‌ای کنند که مانند سال‌های گذشته پرشور برگزار نشود.

حسن مالکی‌نژاد افزود: به طور حتم مانند همیشه با شکست مواجه خواهند شد، چرا که ملت ایران این انقلاب را دوست دارند و پای آن ایستاده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه نخستین برنامه دهه‌فجر در استان، روز ۱۲ بهمن در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود گفت: این برنامه شامل اجتماع نیروهای مسلح و عموم مردم و خطبه‌خوانی است.

وی ادامه داد: مردم پس از نواخته شدن زنگ انقلاب درحرم مطهر، به طرف بیت حضرت امام (ره) حرکت خواهند کرد و در میدان روح‌الله پرچم جمهوری اسلامی به اهتزاز در می‌آید.

دبیر ستاد دهه فجر قم با اشاره به دیگر برنامه‌های این ایام مبارک و فرخنده، میهمانی لاله‌ها و گلباران مزار شهیدان در تمام گلزارهای شهدای استان را از جمله آن ذکر کرد و گفت: باید جنبه مردمی این برنامه جلوه بیشتری پیدا کند.

مالکی‌نژاد گفت: محلی که شهدای انقلاب در قم در جریان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند مشخص شده، باید با نصب تابلو در این مکان‌ها یاد و خاطره این شهیدان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ برنامه فاخر در ۱۰ مسجد استان طی شب‌های دهه فجر با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری و بسیج گفت: جشن پیروزی انقلاب امسال باید برجستگی خاص خود را داشته باشد.

  • منبع خبر : ایرنا