دیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری قزوین با دادستان جدید
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نمایندگان تشکل‌های کارگری استان قزوین با دادستان جدید این استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین) در دیدار با دادستان این شهر گفت: عملکرد دادستان قزوین در حوزه کارگری تاکستان در گذشته و سخنان ایشان امروز، بارقه امید در دل کارگران و بازنشستگان ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان با توجه به تورم و گرانی مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، افزود: عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس قانون می‌تواند مشکلات این قشر را افزایش دهد.

این فعال جامعه کارگری با اعلام اینکه ۴ بیمارستان خصوصی در قزوین در حال اجحاف به جامعه بیمه شده تامین اجتماعی هستند، گفت: ما جلسات مختلفی را با استاندار و مسوولین مربوطه داشته‌ایم ولی مشکل باقی است.

وی در ادامه خواستار مداخله دادستان استان قزوین در حل مشکل شرکت‌های تولی پرس و کنتورسازی شد.

در ادامه آیت اسدی، عضو شورای عالی کار و رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین، نیز گفت: تشکل‌های کارگری خواستار فعل و ترک فعل برخی مدیران ارشد در حوزه کارگری هستند تا جلوی بی‌قانونی‌ها گرفته شود.

وی‌ عدم حضور نماینده دادگستری را در هیات‌های حل اختلاف کارگری به لحاظ تصمیمات کارشناسی و حقوقی مشکل بزرگی دانست و افزود: خواستار حضور فعال نمایندگان دادستانی در کمیسیون امنیت کارگری هستیم.

این فعال کارگری با اعلام اینکه در کمیسیون مربوطه کارگری استانی مصوب کرده‌ایم شهرداری‌ها بر پرداخت حقوق کارگران پیمانکاران نظارت کافی داشته باشند، افزود: متاسفانه در این حوزه نه نظارتی است و برخوردی با خاطیان‌ می‌شود و کارگران پیمانکاری نیز مشکلات عدیده‌ای دارند.

سپس حسین رجبی، دادستان جدید قزوین، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال، باید ۴۰ درصد جرایم خشن در سطح استان کاهش یابد.

رجبی با اظهار اینکه در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه همه باید کمک کنند کارهای انقلابی در استان با سرعت صورت گیرد، افزود: باید با برنامه ریزی و صبوری مشکلات سخت را حل کرد.

وی با اعلام اینکه رویکرد ما پیشگیری و بعد تغییر است، تصریح کرد: اگر رفتار اشتباه برخی مدیران تغییر نکند، مشکل از مدیران است.

وی با اظهار اینکه در دولت انقلابی، قوه قضاییه جدی عمل خواهد کرد، افزود: چند کارگروه ویژه تشکیل داده‌ایم و شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات خواهیم بود تا سال آینده دادستانی استان قزوین نمونه کشوری شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مشکلات کارگری را در تاکستان حل کردم و قصد دارم از همه شرکت‌ها بازدید موثر داشته باشم، افزود: ما هم‌ نگران تورم و گرانی هستیم و از تشکل‌ها انتظار داریم برای حل مشکلات همراهی کنند.

  • منبع خبر : ایلنا