دو انتصاب رسانه ای در شرق استان گلستان انجام شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
با صدور حکمی از سوی غلامرضا ولی‌پور، مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان و سرپرست روزنامه اعتماد در استان گلستان آقایان “علی کیان” به عنوان نماینده موسسه در شرق استان و “یاشار نیازی” به عنوان نماینده روزنامه اعتماد در شرق استان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس، در این مراسم با اشاره به جایگاه رسانه در تبلور تحول و پیشرفت در جامعه اظهار کرد: خبرنگاران با افزایش سواد رسانه‌ای خود در جامعه اندیشمند و جریان‌ساز باشند.

رضا شجاعی، افزود: اصحاب رسانه با همدلی و هم سوئی و حفظ ارزش ها و هویت اسلامی باید گام های موثری در هویت بخشی و انعکاس اخبار و فعالیت ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگارانی که دارای سواد رسانه‌ای هستند می توانند اثرات مثبتی در جامعه داشته و با درک اطلاعات به درستی با مردم ارتباط برقرار کنند.

مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز در این مراسم با بیان اینکه اهمیت رسانه امروزه نسبت به گذشته‌ها افزایش یافته و رسانه جزو لاینفک زندگی افراد شده است، گفت: رسانه‌ها امری فراگیرند که ویژگی اصلی‌شان‌ همه‌جا بودن آن‌هاست و رسانه‌ها می‌توانند یک کلاس بدون دیوار با میلیاردها مخاطب ایجاد کنند.

غلامرضا ولی پور با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی که در راستای چشم‌انداز توسعه قابل‌طرح است، اولویت‌گذاری رسانه‌هاست، گفت: امروزه جامعه‌ای توسعه‌یافته محسوب می‌شود که با قدرت جادویی هنر و رسانه در کنار توسعه اقتصادی، آگاهی‌های متنوع و ضروری مردم را بالا ببرد که سواد رسانه یکی از این آگاهی‌هاست.

وی با بیان اینکه در همین راستا دوره های آموزش سواد رسانه ای، خبرنویسی و گزارش نویسی در دستور هیات مدیره قرار گرفت، افزود: در سال گذشته دوره آموزش سواد رسانه ای در گرگان و دوره گزارش نویسی را در گنبدکاووس برگزار کردیم.

وی ادامه داد: یک دوره آموزشی در مرکز استان و یک دوره آموزشی در شرق استان برای نیمه سال جاری برنامه‌ریزی شده است که با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

ولی‌پور، در خصوص موسسه نیز گفت: موسسه اصحاب رسانه استان گلستان در سال ۱۳۹۸ مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت و به ثبت قانونی رسید.

به گفته وی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مطبوعات، ارائه مشاور رسانه‌ای به اشخاص حقیقی و حقوقی و ارائه خدمات به خبرنگاران از اهم فعالیت‌های تعریف شده در اساسنامه این موسسه است.

در این جلسه نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز به صورت مجازی شرکت کرد و از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبد به دلیل برگزاری شایسته مراسم ویژه نکوداشت شاعر و عارف بزرگ ترکمن ” مخدومقلی فراغی” در همه شهرهای استان تقدیر کرد.

امانقلیچ شادمهر، همچنین از تلاش‌های خبرنگاران استان و شهرستان برای پوشش اخبار و تلاش برای توسعه استان و شهرستان تقدیر کرد و آنان را سربازان فرهنگی جامعه خطاب کرد.

وی، راه اندازی دفتر موسسات و تشکل‌های روزنامه‌نگاری در شرق استان را اتفاق بدیع و بسیار خوب توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با افزایش اینگونه تشکل‌ها شاهد رشد کمی و کیفی رسانه‌ها باشیم.

در این مراسم که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، “علی کیان” به عنوان نماینده موسسه در شرق استان و ” یاشار نیازی” به عنوان نماینده روزنامه اعتماد در شرق گلستان معرفی شدند.

گفتنی است، در این مراسم به پاس تلاش و زحمات “رضا شجاعی”، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس در راستای حمایت از خبرنگاران و همکاری در برگزاری کارگاه‌های گزارش‌نویسی و خبرنگاری با اهدای لوح سپاس از سوی مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان تقدیر شد.