درخواست به‌کار شماری از کارگران فصلی هفت تپه از مدیریت مجتمع
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شماری از کارگران فصلی نی بر مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که به صورت فصلی در این واحد کشاورزی مشغول کار هستند، خواستار بکارگیری مجدد خود با آغاز فصل بهره‌برداری هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه گفتند: در مجتمع نیشکر هفت تپه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر نی‌بر فصلی مشغول کار هستند که قرارداد کار شماری از آنها با شروع فصل بهره‌برداری هنوز تمدید نشده است.

بر پایه اظهارات کارگران؛ آن‌ها در آبان ماه هر سال فعالیت خود را در مزارع نیشکر شروع کرده و تا پایان بهره‌برداری نی به همکاری خود برای درو و جمع‌آوری نیشکر با این واحد کشاورزی صنعتی ادامه می‌دهند.

کارگران با یادآوری اینکه هر یک از کارگران فصلی از یک تا بیست سال سابقه کار در مجتمع نیشکر هفت تپه را دارند، افزودند: کارگرانی که شامل این طرح هستند دارای کد پرسنلی بوده و به عنوان کارگر فصلی هر ساله در مزارع نیشکر به‌کار گرفته می‌شوند.

به گفته آن‌ها؛ اگر در سال جاری جذب کار نشوند، زمان بازگشت به کار آن‌ها تا آبان ماه سال بعد به تعویق می‌افتد. به همین جهت از مدیریت مجتمع هفت تپه درخواست داریم با توجه به شرایط سخت اقتصادی که زندگی را بر کارگران سخت کرده است با درخواست به‌کارگیری ما در مزارع نیشکر موافقت کنند.

  • منبع خبر : ایلنا