تلاش علیه سه‌جانبه‌گرایی با مداخله رئیس‌جمهور متوقف شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیرکل خانه کارگر گفت: در زمان تهدید منافع کارگران چیزی به نام خودی و غیرخودی نداریم و با همه در جایگاه مسئول در صورت تهدید منافع کارگران برخورد می‌کنیم و اگر بنده هم در جایگاه مسئول بودم، بدون تعارف باید مواجهه صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) صبح امروز در جلسه مجازی با دبیران اجرایی خانه کارگر گفت: خوشبختانه با حرکت رئیس جمهور و فعالان کارگری، حرکت وزارت کار علیه سه جانبه گرایی و محول شدن آن به مجلس متوقف شد. ما از همان ابتدا مخالفت کردیم و گفتیم این موضوع عملی نیست و برخی مقامات دولتی نیز مواضع ما را قبول داشته و پیشنهاد وزیر کار را رد کردند.

وی افزود: ما امیدواریم که رابطه خوب ما با مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانند همه دوره‌ها و دولت‌ها حفظ شود و دلخوری پیش نیاید. ما در زمان تهدید منافع کارگران چیزی به نام خودی و غیرخودی نداریم و با همه در جایگاه مسئول در صورت تهدید منافع کارگران برخورد می‌کنیم و اگر بنده هم در جایگاه مسئول بودم، بدون تعارف باید مواجهه صورت بگیرد. امام خمینی (ره) می‌گفت که مجادلات ما مانند بحث طلبگی است و ما نیز با دیدگاه خود بحث طلبگی با طرفین می‌کنیم.

محجوب با اشاره به برخی حواشی تصریح کرد: کسی که مذاکره کننده است باید اختیار داشته باشد و ما باید با مذاکره کننده باید همراهی کنیم. حتی باید به دلیل نمایندگی‌ای که دادیم و به احترام وکالت داده شده اگر توافق غلطی هم صورت گرفت، آن تصمیم را محترم بشماریم. به هرحال در شورای عالی کار نمایندگان کارگری از همه جریانات حضور داشتند و تصمیمی گرفته شد که باید حمایت شود.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به انتخابات میاندوره‌ای مجلس گفت: ما در این دوره نیز از برخی نامزدها حمایت کردیم که به اهداف و نظرات ما نزدیک بودند اما امسال ما به دلیل شرایط حقوقی و قانونی با نام خود نمی‌توانستیم تبلیغ انتخاباتی کنیم. هرچند در در سال ۱۳۶۸ آقای حسین کمالی در زمانی که دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس بودند، تلاش کردند که این تشکیلات یک حزب بزرگ باشد اما در طرف مقابل مخالفان ما گفتند خانه کارگر باید صرفاً یک تشکیلات صنفی باشد. هرچند مخالفانی به ما تکلیف کردند که تشکیلات سیاسی نباشیم، بعداً مدعی شدند که خانه کارگر یک حزب و تشکیلات سیاسی است. هرچند امکان اظهارنظر سیاسی ما را نتوانستند بگیرند.

وی افزود: هر تشکیلاتی باید ظرفیت سیاسی داشته باشد و مسئولان تشکل خانه کارگر نیز حق و وظیفه دارند که اظهارنظر سیاسی کنند. ما به عنوان تشکل بدون نقض قوانین تلاش کردیم در عرصه انتخابات میدان‌داری کرده و نقش ایفا کنیم. اینکه امام خمینی(ره) و مرحوم شهید مدرس گفتند سیاست ما عین دیانت ماست، رسما نشان می‌دهد که همه حوزه‌ها و سپهرهای حیات ما باید سیاسی باشد و ما نیز نمی‌توانیم عاری از امر سیاست باشیم.

محجوب تصریح کرد: هنوز در زمینه امکان فعالیت سیاسی ما در جلسات مختلف تصمیم نهایی گرفته نشده است. در ادامه ممکن است ناچار باشیم بخاطر حمایت خود از افرادی در انتخابات پاسخگو باشیم. طبق قانون تا زمانی که منع قانونی رسمی برای ما نیاید، فعالیت حمایتی ما از نیروهای سیاسی در انتخابات ایرادی ندارد و ما در صورت بروز مشکل در مناطق و خانه‌های کارگر مدارک لازم برای دفاع حقوقی را برای دبیران اجرایی که دچار مشکل شوند، ارسال می‌کنیم.

دبیرکل خانه کارگر در پایان از دبیران اجرایی خواست در راستای افزایش تعداد اعضا و جذب اعضای جدید و تمدید عضویت اعضا و دریافت حق عضویت حرکت کنند.

  • منبع خبر : ایلنا