تجمع بازنشستگان شرکت نیرپارس مقابل مپنا
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
جمعی از بازنشستگان شرکتِ نیرپارس مقابل دفتر مرکزی شرکت مپنا تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، جمعی از بازنشستگان شرکتِ نیرپارس صبح امروز، یکشنبه ۸ بهمن ماه، مقابل دفتر مرکزی شرکت مپنا تجمع کردند.

این بازنشستگان در مورد علت اعتراضِ خود می‌گویند: در سال ۸۶ شرکت نیرپارس که شرکتی دولتی و تحت پوششِ سازمان گسترش بود، در راستای سیاستهای خصوصی‌سازی به شرکت مپنا فروخته شد، که طبق قانون باید ۵ درصد از سهام شرکت به کارگران شرکت تعلق می‌گرفت. در آن زمان حدود ۳۰۰ نفر از کارگران، این سهام را خریدند و مبلغ را نقد پرداخت کردند.

این بازنشستگان می‌گویند: در طول این ۱۶ سال شرکتِ مپنا به غیر از پرداختِ دو مرتبه سود به کارگرانِ سهام‌دار، اقدام دیگری نکرده است. مپنا دائم اعلام می‌کند که شرکت، زیان‌ده است و اجازه‌ی عرضه‌ی سهام به بورس و افزایشِ ارزش سهام را نمی‌دهد.

این بازنشستگان اما زیان ده بودنِ شرکت را قبول ندارند و می‌گویند: در این ۱۶ سال هر شرکت و سازمانی افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی سهام داده، اما شرکتِ مپنا این کار را انجام نداده است.

درخواستِ این بازنشستگان، تعیین قیمت سهام است؛ آن‌ها می‌گویند: مپنا یا سهام را از ما بخرد و یا ما را نیز در رفاهیاتی که به کارکنان خود می‌دهد، سهیم کند.

  • منبع خبر : ایلنا