بلاتکلیفی کارگران «صنایع بسته‌بندی داروگر رشت» برای دریافت ۵ ماه حقوق
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
حدود ۷۰ کارگر صنایع بسته‌بندی داروگر رشت که برای دریافت حقوق و پرداخت حق بیمه بلاتکلیف شده‌اند، بارها به نهادهای مختلف مراجعه کرده‌اند اما از این رایزنی‌ها نتیجه‌ای حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در کارخانه صنایع بسته‌بندی داروگر رشت اعلام کردند: بارها برای پیگیری مطالباتمان به دفتر مسئولان استان گیلان و فرمانداری مراجعه کرده‌ایم اما جز وعده پیگیری مطالباتمان، کاری برای ما انجام نمی‌دهند.

این کارگران گفتند: ۵ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و بیمه‌هایمان نیز با مشکل روبرو است. به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و اقدامی نمی‌کند.

به ادعای آنان، تعدادی از کارگران این کارخانه با سوابق ۱۵ تا ۲۰سال کار به دلیل نگرانی بابت از دست دادن شغل، مشکلاتشان را از طریق نامه یا حضوری به گوش مسئولان می‌رسانند اما کسی برای پیگیری وضعیت کارخانه و کارگران آن اقدامی انجام نداده است.

به گفته یکی از کارگران کارخانه صنایع بسته‌بندی داروگر رشت، مسئولان استانی در جریان مشکلات ما قرار دارند اما ازسوی مسئولان کشوری هنوز واکنشی برای بهبود وضعیت کارخانه ندیده‌ایم.

این کارگر درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: بعد از بدقولی‌های مکرر برای پرداخت حقوق؛ ما کارگران راهی جز اعتراض نداریم. البته تا امروز یک ماه مربوط به حقوق اسفند سال ۱۴۰۰ کارگران پرداخت شده است.

وی در ادامه درباره جرئیات مطالبات خود و همکارانش گفت: میانگین مطالبات مزدی و بیمه‌ای هریک از ما کارگران در ۵ ماه گذشته براساس سوابق کاری دست‌کم ۶۰ تا ۸۰میلیون تومان است که کارفرما می‌گوید که به خاطر نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

  • منبع خبر : ایلنا