اول کمیته مزد باید سبد معیشت را محاسبه کند/ نمایندگان مجلس «نظر شخصی» ندهند!
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
آیت اسدی گفت: ابتدا باید سبد معیشت محاسبه شود بعد وارد بحث‌های جدی دستمزد شویم.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، آیت اسدی (عضو کارگری شورایعالی کار)، با اشاره به دستور کار نشست امروزِ شورایعالی کار گفت: در نشست امروز، یکی از دستور کارهای جلسه، آغاز به کار کمیته دستمزد است؛ ما نمایندگان کارگری بر تشکیل سریع کمیته دستمزد اصرار داریم و امروز مشخص می‌شود که این کمیته چه تاریخی و با چه شرایطی آغاز به کار خواهد کرد.

او ادامه داد: نشست امروز دستورکارهای دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها قرائت گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد مزد منطقه‌ای است.

اسدی با تاکید بر لزوم محاسبه‌ی سبد معیشت قبل از ورود جدی به مذاکرات مزدی گفت: اول باید سبد معیشت در کمیته دستمزد محاسبه شود بعد وارد مذاکرات جدی بابت دستمزد سال آینده می‌شویم؛ بنابراین امروز قرار نیست بحث جدی در مورد عدد و رقم افزایش دستمزد صورت بگیرد.

این عضو کارگری شورایعالی کار در ادامه به سوگیری‌های نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: نمایندگان مجلس به موضوعی که به آن‌ها مربوط نیست ورود می‌کنند و برای دستمزد عدد و رقم می‌دهند؛ این در حالیست که تعیین دستمزد اساساً در حیطه‌ی مسئولیت مجلس و نمایندگان آن نیست.

او ادامه می‌دهد: اگر نمایندگان واقعاً می‌خواهند در مورد دستمزد به کارگران کمک کنند، دولت را به اجرای قانون ملزم نمایند؛ لااقل از نمایندگان کارگری دعوت کنند و نظرات آن‌ها را بشنوند؛ آنچه آن‌ها در مصاحبه‌ها اعلام می‌کنند صرفاً نظر شخصی‌ست؛ ما درخواست داریم از ارائه نظرات شخصی و مشوش کردن افکار عمومی در مقوله‌ی دستمزد کارگران اجتناب کنند.

  • منبع خبر : ایلنا