کارخانه داروگر تهران فعالیت خود را از سر گرفت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران کارخانه داروگر تهران با توافق با کارفرمای خود، به سر کار بازگشته و به اعتراضات خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران کارخانه داروگر روز گذشته (۳۱ شهریورماه) پس از جلسه‌ای با حضور مدیریت و اعضای شورای اسلامی کار این کارخانه سازنده محصولات شوینده، به کار خود بازگشتند.

از قرار معلوم، روز گذشته اطلاعیه‌ای از سوی کارفرمای داروگر تهران منتشر و در آن اعلام شد کارگرانی که به دلیل مشکلات بوجود آمده تمایل به ادامه همکاری با کارخانه ندارند، می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند. اما پس از نشست نمایندگان کارگری با کارفرما، کارگران اعلام کردند با درک همه مشکلات کارخانه فعالیت روزانه خود را از صبح امروز سه‌شنبه (یکم شهریور ماه) با تولید دو محصول شامپو (خمره‌ای) و مایع ظرفشویی (ریکا) آغاز کنند و واحد فروش کارخانه را فعال می‌کنند.

همچنین در این جلسه، مقرر شد کارفرما ظرف ۱۰ روز تا دو ماه همزمان با روند تولیدات کارخانه، بخشی از مطالبات چهار ماهه کارگرانی که تعداد آن‌ها دست‌کم ۲۰۰ نفر است را پرداخت کند.

در این جلسه همچنین توافق شد کارگران به اعتراضات خود پایان داده و تولید محصول را از سر گیرند.

یکی از کارگران کارخانه در این‌باره گفت: در حال حاضر برای سه تا چهار روز کار مواد اولیه داریم و سه خط از ۲۰ خطوط تولید محصولات شوینده و بهداشتی کارخانه از یک هفته پیش راه‌اندازی موقت شده اما این کفایت نمی‌کند و ما منتظر از سر گیری فعالیت کامل کارخانه هستیم.

  • منبع خبر : ایلنا