مدیرکل تامین اجتماعی استان قم: فرصت کارفرمایان برای اقساطی کردن بدهی‌ها تا پایان مردادماه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی استان قم به مناسبت هفته تامین اجتماعی و آیین معرفی و تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره رسانه و تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مدیرکل تامین اجتماعی استان قم دراین نشست با بیان اینکه برخی خدمات تامین اجتماعی در آسیا بی نظیر است، اظهارداشت: ۴۵ میلیون از جمعیت ایران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که حدود نیمی از مردم کشور را در برمی گیرد و بزرگترین نهاد خدمت‌رسان در حوزه بهداشت پس از وزارت بهداشت به شمار می آید.

محمد عاشوری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در دو حوزه بیمه ای و درمانی خدمت‌رسانی می کند؛ ادامه داد: در حوزه درمان دراستان قم بیش از ۹۷ درصد مراکز درمانی با ما قرارداد منعقد کرده اند.

وی گفت: در حوزه بیمه ای هم سازمان تامین اجتماعی دارای چهار شعبه اصلی و چهار کارگزاری و در بخش درمان بیمارستان امام رضا علیه السلام و سه پلی کلینیک در خدمت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۵۷، ۴۰ هزار نفر یعنی کمتر از ۲۰ درصد جامعه استان قم  تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند اما هم اکنون با احتساب خانواده بیمه شدگان ۵۷درصد شامل ۸۲۷ هزار نفر تا پایان اردیبهشت ‌ماه ۱۴۰۲ تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و بیش از ۶۰ سال است حقوق مستمری بگیران را ماهانه و بدون تاخیر پرداخت می کند.

این مقام مسئول حوزه تامین اجتماعی گفت: در استان قم ۳۰ هزار نفر دارای بیمه اختیاری( آزاد ) هستند و ۱۱هزار و۵۰۰ راننده درون و برون شهری و ۱۴ هزار کارگر ساختمانی و چهار هزار قالیباف خانگی با پرداخت هفت درصد حق بیمه که‌کمترین است تحت پوشش قرار گرفتند و ۱۲۳۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی بدون وابستگی به بودجه دولتی و تنها از طریق حق بیمه، ماهانه ۶۲۴ میلیارد تومان در استان قم هزینه می کند که از این‌مقدار ۱۷۵ میلیارد تومان خدمات درمانی در مراکز ملکی و طرف قرارداد هزینه می شود.

وی اظهارداشت: سال گذشته ۱۱ میلیارد آن برای بیمه بیکاری و ۱۶ میلیارد تومان برای مرخصی زایمان پرداخت شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: به منظور تکریم بازنشستگان در سال گذشته دو هزار وام بدون مراجعه به بانک و بدون نیاز به آنان اعطا شد و در طرح «کرامت رضوی» اعزام بازنشستگان به مشهد انجام شد و برای سال جاری هم این برنامه را در دستور کار داریم و ۵۰ درصد حق بیمه بازنشستگان را سازمان پرداخت می کند.

وی بیان کرد: به منظور دستیابی به استانداردهای مشتری مداری در مرکز ۱۴۲۰ تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ کارمند مشغول پاسخگویی هستند که ماهانه ۱۲ میلیون تماس با تامین اجتماعی گرفته می شود و روزانه ۲۰ هزار مشاوره ارائه و به مشکلات رسیدگی می شود.

فرصت کارفرمایان برای اقساطی کردن بدهی‌ها تا پایان مردادماه

عاشوری به اهم اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای شعار سال مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از تولید، اشاره کرد و گفت: اجرای طرح بخشودگی ۱۰۰ درصد کارفرمایان انجام شد که البته با اجرای این طرح ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی های سازمان وصول شد و کارفرمایان تا پایان‌مرداد فرصت دارند تا به صورت اقساطی بدهی خود را بپردازند و از بخشودگی بهره مند شوند.

وی افزود: به منظور کمک به کارگاه هایی که دچار بحران ‌شدند بدهی ها به صورت اقساط بلندمدت بدون سود و با دریافت چک ضمانت در حال انجام است تا از تعطیلی کارگاه ها جلوگیری شود و حتی وسایل کارگاه ها توقیف نشد.

وی با بیان اینکه با ارائه خدمات غیرحضوری آسایش و رضایتمندی افراد تحت پوشش افزایش یافته است، افزود: بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی، برپایی ۱۰‌میز خدمت جهادی برای پاسخگویی، ۳۲ بازدید از کارگاه ها از جمله اقدامات در سال گذشته بود و اولویت سازمان در سال جدید هم تعامل با کارفرمایان و ‌کمک به رشد تولید است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: در کشور دو میلیون نفر و در استان قم ۱۰ هزار نفر در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی به بیمه شده ها افزوده شدند و با اجرای این طرح هم ماهانه ۲۰ هزار میلیارد تومان به منابع سازمان افزوده شد.

گفتنی است ۱۹ لغایت ۲۵ تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

  • منبع خبر : وبسایت خبری آستان بهارستان