قالیباف: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به دوران رانت‌های صنفی پایان داد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده که مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب‌زدگان بود.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند مطهری را که جوهر اندیشه امام است را چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس‌ نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشود؛ مطهری زنده است چون اندیشه مطهری راهگشا و دست‌آموز است.

قالیباف در ادامه با بیان این‌که روز معلم را به تمامی فرهنگیان عزیز و پرتلاش کشور تبریک می‌گویم، افزود: مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به دوران رانت‌های صنفی پایان داد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک روز جهانی کار و کارگر به تمام کارگران گفت: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده که مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی ادامه داد: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد. به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون تولید جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی مصوب مجلس یازدهم دانستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و معافیت‌های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دار کردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است. در صورت اجرای درست و دقیق، این قوانین به بهبود فضای کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.