فعالیت کارخانه «پسماند یاسوج» موقتا متوقف شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
فعالیت کارخانه «پسماند یاسوج» در منطقه «دو پشته دشتروم» موقتا متوقف شد. در این کارخانه حدود ۶۰ کارگر مشغول به کار بودند که اخیرا به دنبال برخی مشکلات زیرساختی، بیکار و بلاتکلیف شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در یاسوج گفتند: کارخانه «پسماند یاسوج» که از هفتم شهریور سال جاری فعالیت تولیدی خود را بعد از سالها انتظار در منطقه «دو پشته دشتروم» آغاز کرده، اخیرا به دلیل تامین نشدن زیرساخت فعالیت خود را متوقف کرده و تعطیل شده است.

به گفته وی؛ دلیل تعطیلی این کارخانه، همراهی نکردن مسئولان در تامین زیرساخت کارخانه همانند آب، برق و گاز است. در عین حال کمبود منابع مالی در این واحد باعث شده پرداخت حقوق کارگران چندین ماه دچار وقفه شود.

او گفت: تنها راه بازگشت کارگران و آغاز فعالیت مجدد کارخانه، تامین زیرساخت‌های کارخانه است درواقع کارگران در این مدت کوتاه سه ماهه آب کارخانه را با تانکر و برق آن با ژنراتور تامین می‌‌کردند. همچنین گاز وصل نشده و کارخانه فاقد سیستم گرمایشی است.

این کارگر با اشاره به اینکه جدا از کارگران در کارخانه پسماند یاسوج، تعداد زیادی از افرادی که به عنوان راننده و کارگر جمع آوری زباله در خارج از این کارخانه با این واحد همکاری دارند، با مشکل روبرو شده‌اند، در ادامه افزود: امیدواریم مسئولان با تامین نیازهای زیرساختی این کارخانه هرچه سریعتر دوباره آن را راه‌اندازی کنند تا کارگران از بیکاری و بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.

  • منبع خبر : ایلنا