سفیر ایران در بغداد: نقشه‌های شوم دشمن نقش برآب خواهد شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سفیر کشورمان در عراق در یک سخنرانی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: نقشه‌های شوم دشمن نقش برآب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این سخنرانی خاطرنشان کرد که طی چند ماه اخیر تلاش ها و اتحادهای نانوشته بی شماری صورت گرفت تا دشمنان مرز و بوم مان، فوت یک بانوی ایرانی را دستمایه حملات و بغض های فروخفته خویش قرار دهند و در پی آشوب افکنی، بی‌ثباتی و بحران سازی در داخل ایران برآیند اما به یمن هوشیاری ملت بزرگ ایران، این نقشه شوم نیز نقش بر آب خواهد شد.

متن کامل سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز  پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

میهمانان عالیقدر، سفرای گرامی، برادران و خواهران.

سلام علیکم و رحمت الله.

به یکایک شما خیر مقدم عرض می نمایم. امروز گردهم آمده ایم تا چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند ملت ایران و انقلاب بزرگ اسلامی‌به رهبری امام خمینی را گرامی‌بداریم. ملت ایران، مسیر پرفراز و نشیبی را پیموده تا از قید وابستگی رها شود و در نردبان ترقی و خودباوری، قدرتمند تر از همیشه ظاهر گردد. پیام انقلاب ایران از همان ابتدا در سال ۱۹۷۹، به مفهوم عام پیامی جهانی برای آزادی و رهایی ملت ها از سلطه بیگانه و به مفهوم خاص، پیام بیداری و اتکاء به خویش برای تمامی ملل اسلامی‌بود. این انقلاب بارقه‌های امیدی را در دل تمامی مظلومان و مستضعفان جهان برافروخت و همان‌هایی که منافع دنیایی شان به واسطه این تحول عظیم به خطر افتاده بود، از همان روز نخست تا به امروز از هیچ کوشش و ترفندی اعم از ترور، نبرد نظامی، تحریم، تهاجم فرهنگی و این اواخر جنگ ترکیبی برای زمین گیر ساختن ایران و انقلاب اسلامی فروگذار نبوده اند. اما به فضل الهی، این درخت تنومند تمدنی – اسلامی سرافرازتر و کارآزموده تر از هر زمانی به حرکت توفنده خویش ادامه می دهد و هر بار شاهد آثار عظیم الهام بخشی آن در اقصی نقاط جهان هستیم.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، تحریم های ظالمانه ای را علیه ملت ایران وضع نمودند که این سیاق، کماکان تداوم یافته و از شدت آن کاسته نشده است. به راستی، چند کشور می‌توان در جهان سراغ گرفت که تحت شدیدترین تحریم ها، زیسته باشد و دائما بر گستره افتخارات ملی و پیشرفت های خود بیافزاید. امروز ج.ا.ایران یک قدرت دفاعی هوشیار، مبتکر و کنشگر است. روزگاری نه چندان دور، برای کسب ابتدایی ترین تجهیزات دفاعی،‌ حتی سیم خاردار، می‌بایست مسیرهای جانکاهی را می‌پیمودیم، اما به پشتوانه توان علمی جوانان ایرانی و اعتبار شهدای گرانقدری همچون سلیمانی‌ها و فخری زاده‌ها به دوران عزت مندی رسیدیم و حال قدرتمندان طماع، بر خلاف تمامی مقررات بین المللی مراقب اند تا مبادا کشوری با ایران، قرارداد منعقد نموده یا اقدام به ورود تجهیزات و فنآوری نظامی از ایران بنماید. پیشرفت ها و دستآوردهای ج.ا.ایران به طور حتم، محدود به حوزه نظامی و دفاعی نیست. نظام بهداشت و سلامت ایران، مورد تمجید بسیاری مراجع جهانی قرار گرفته است. در دوران شیوع پاندمی‌کرونا، ایران در زمره معدود کشورهایی بود که موفق به ساخت و تولید چندین نوع واکسن گردید. ارتقاء سطح سلامت عمومی و دسترسی همگانی به امکانات بهداشتی، بخش کوچکی از دستاوردهای این حوزه است. رستاخیز علمی در ایران به پشتوانه هفت هزار شرکت دانش بنیان، تحسین بسیاری را برانگیخته، کسب رتبه چهارم جهان در علم رباتیک، دهمین تولید کننده بزرگ فولاد جهان، دستیابی به چرخه کامل سوخت هسته ای، جایگاه هفتم جهان در نانو دارو و بسیاری دیگر که مجال ذکر تمامی آنها نیست، بخش هایی از این موفقیت ها هستند و کمتر روزی است که شاهد رونمایی از یک دستآورد علمی و فنآوری در ایران نباشیم. تمام این دستاوردها به برکت رهبری حکیمانه امام خامنه ای و خودباوری جوانان فرهیخته میهن ام محقق شده است. بی اغراق نخواهد بود اگر بگوئیم هنوز تا حد فراوانی، موقعیت بی نظیر جغرافیایی ایران، غنای منابع معدنی و ذخایر نیروی انسانی آن بکر باقی مانده و اگر سیاست های ظالمانه ایران هراسی و تحریم ها نمی‌بود، شکوفایی و فرصت های گسترده تر و ارزشمندتری نصیب ایرانیان و حتی مردم جهان می‌گردید.

میهمانان گرامی

مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، روابطی در هم تنیده و به شدت متاثر از یکدیگر است. ریشه‌های تاریخی و تمدنی ما آنقدر کهن و سترگ است که رویدادهای سیاسی زودگذر نمی‌توانند آسیبی به آن وارد نمایند. آنچه که در تاریخ معاصر ما گذشت؛ بهترین شاهد این مدعاست. به شکرانه الهی، میراث مشترک فرهنگی و دینی ما و جاذبه و اشتیاق ملت هایمان برای مراوده، آنقدر غنی است که فرصت های بسیاری را به ارمغان آورده و خواهد آورد. تمامی‌برنامه ریزی‌ها و اقدامات ما برای توسعه و عمق بخشی به این روابط دیرینه، متکی بر همین میراث و دلبستگی مردمی است. اوج این همدلی را می‌توان در مراسم سالانه اربعین حسینی که میلیون‌ها ایرانی و عراقی را ذیل یک آرمان مشترک گردهم می آورد، سراغ گرفت. ما در زمینه گسترش روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی، ورزشی و دیگر زمینه‌ها گام های خوب و استواری برداشته ایم، امضای تعداد کثیری از اسناد همکاری در این حوزه‌ها، تبادل مستمر هیات ها و حجم مبادلات تجاری دوازده میلیارد دلاری، نشان از بالندگی این روابط دارد.

پروژه‌های زیرساختی مناسبی برای تحکیم پیوندهای اقتصادی، فرهنگی و مردمی دو کشور تعریف و برخی از آنها اجرایی شده اند؛ از جمله ورزشگاه الزوراء،‌ نیروگاه‌های الرمیله، حسینیه، حیدریه و سد درالوک در دهوک. رویکرد اساسی دولت های دو کشور به سوی خلق فرصت های جدید و موثر برای ملت هایمان است. در اینجا، فرض می دانم مراتب سپاس خویش را از اهتمام و رویکرد مثبت دولت جناب آقای محمد شیاع السودانی در گسترش و عمق بخشی به مناسبات با ج.ا.ایران ابراز نمایم و حمایت کشورم از دولت ایشان را بار دیگر مورد تاکید قرار دهم. لازم است از نقش عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان برخی کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران که اقدامی موثر در راستای تقویت ثبات منطقه ایست قدردانی نمایم.

خواهران و برادران گرامی

ایران مخالف نظام سلطه و در عین حال منادی گفتگو و تعامل برابر است. در مقوله مذاکرات هسته ای، ما نه از توافقی خارج شدیم و نه به مذاکرات پایان دادیم؛ تاکید ما بر توافقی است که فرصت های به تاراج رفته ملت ایران را احیاء نماید نه اینکه مترادف با تداوم تحریم ها و ممانعت از پیشرفت علمی و فنآوری ما باشد.

میهمانان گرامی

طی چند ماه اخیر، تلاش ها و اتحادهای نانوشته بی شماری صورت گرفت تا دشمنان مرز و بوم مان، فوت یک بانوی ایرانی را دستمایه حملات و بغض های فروخفته خویش قرار دهند و در پی آشوب افکنی، بی ثباتی و بحران سازی در داخل ایران برآیند. اما به یمن هوشیاری ملت بزرگ ایران، این نقشه شوم نیز نقش بر آب خواهد شد. دستآوردهای زنان ایرانی در صحنه‌های علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی بهترین شاهد و مدعا بر آزادی آنان است که در سایه الگوی زندگی اسلامی‌به آن دست یافته اند. جمهوری اسلامی همواره حامی جوانان بوده است و حتی جوانانی که در حوادث اخیر فریب خوردند از رافت و عطوفت نظام اسلامی‌برخوردار شدند و توسط مقام معظم رهبری مورد عفو یا کاهش مجازات قرار گرفتند.

برای یکایک شما، سلامتی و موفقیت آرزومندم.