در سال ۱۴۰۳ به معیشت کارگران بیشتر توجه شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک‌فعال کارگری گفت: در سال جاری بخاطر تورم سنگین قدرت خرید کارگران کاهش پیدا کرد و از مسئولین میخواهیم برای سال آینده قدرت خرید کارگران را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان، محمد شمس آبادی اظهارکرد: کارگران مشکلات معیشتی زیادی دارند و حقوق ماهانه‌ی کارگران حتی کفاف هزینه‌های ۱۰ روز از ماه را هم نمی‌دهد.هرساله شورایعالی کار موظف است بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت، مزدِ کارگران را تعیین کند.

وی ادامه داد: دستمزد کارگران به قدری پایین است که کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و اکثر کارگران شغل های دومی هم دارند که بتوانند معیشت خود را تامین کنند.افزایش حتی ۳۰درصدی دستمزد باز هم از نرخ تورم پایین‌تر است و جوابگوی هزینه کارگران نیست.

وی تصریح کرد: دولت باید از صنایع وتولیدی ها حمایت کند که اگر تولید رونق بیشتری داشته باشد امکان بیشتری نیز برای پرداختِ دستمزد بالاتر به کارگر وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران واستادکاران ساختمانی شهرستان علی آبادکتول افزود: جامعه کارگری از مسئولین ونمایندگان جدید که به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند انتظار دارد که مشکل معیشت آنها را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر جامعه کارگری در استان مستاجر هستند و فرزند مدرسه ای و دانشجو دارند.باید سبد معیشت کارگران متناسب با اعداد و ارقام واقعی و نزدیک به نرخ تورم تعیین شود.