دریافت هزینه؛ پیش شرط ثبت نام دانش آموزان در مدارس
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
علیرغم انکار مدیران آموزش و پرورش استان کرمانشاه،دریافت هزینه از والدین پیش شرط ثبت نام دانش آموزان در مدارس می باشد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از کرمانشاه، طبق روال هر سال شاهد اخذ مبالغی برای ثبت نام دانش آموزان توسط مدارس دولتی بوده و هستیم به طوری که شرط لازم برای ثبت نام دانش آموزان منوط به پرداخت این هزینه می شد و در صورت پرداخت نشدن این هزینه ثبت نامی صورت نمی گیرد.

حال این هزینه تحت عناوین مختلفی دریافت می شود، «کمک به مدرسه»، «مشارکت درمدرسه» و…. به هر حال این هزینه جدای از مقدار آن از هر دانش آموزی دریافت شد ولی به نظر می رسد که کمک امری اختیاری است و شریک در «گلریزان اجباری» امری دور از منطق است.

با این وجود مدیران مربوطه دریافت هرگونه وجه نقد از دانش آموزان توسط مدارس را قاطعانه انکار کرده و می کنند ولی امروز مصاحبه ای در پایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر با مجتبی عبدی؛ رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسلام آبادغرب منتشر شد که به نوعی و به صورت غیرمستقیم دریافت این مبالغ در حین ثبت نام از دانش آموزان را تأیید کرده بود.

حال باید پرسید زمانی که این مبالغ از دانش آموزان به هر عنوان و بهانه ممکن دریافت می شود ولو اینکه خانواده توانایی پرداخت آن را نداشته باشد، حال چه ضرورتی دارد که مسئولان آموزش و پرورش دریافت این مبالغ را انکار می کنند؟!

بی گمان شما خواننده محترم و نگارنده نیز امسال برای ثبت نام فرزند خود در مدرسه دولتی هزینه مذکور را پرداخت کرده ایم، بنابراین بجاست مسئولان مربوطه به جای تکذیب و پاک کردن صورت مسئله، این رویه چندین ساله را اصلاح کنند و با والدین و شهروندان صادق باشند، زیرا امروز عصر ارتباطات است و هرگز نمی توان حقیقتی را برای حتی مدت زمان کوتاهی پنهان نگه داشت.

از سوی دیگر در خبری که ۲۵ تیرماه سالجاری توسط باشگاه خبرنگاران منتشر شد اینگونه آمده است: «مراد کلوندی؛ دبیر ستاد ثبت‌نام مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه با ارسال نامه مکتوب به مدیران مدارس تاکید شده از دریافت هر نوع وجهی بجز پول بیمه و کتاب در هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس امتناع کنند، گفت : با مدیرانی که در این خصوص تخلفی داشته باشند، برخورد می‌کنیم».

آیا برخوردی با مدیران متخلف شده است؟! و دیگر اینکه این مقام مسئول یک مدرسه را به عنوان نمونه اعلام کند که این وجه که پیش شرط ثبت نام از دانش آموزان است را دریافت نکرده باشد را برای تنویر افکار عمومی نام ببرد.