درخواست کارگران ابنیه فنی راه آهن اهواز برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران پیمانکاری نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن اهواز خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در حوزه کاری خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران شاغل خط و ابنیه فنی راه آهن اهواز، گفتند: ما کارگران پیمانکاری شاغل در بخش نگهداری از خطوط راه آهن اهواز هستیم که درآمد برخی از ما نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته آن‌ها، کارگران ابنیه فنی راه آهن ماهانه با اضافه‌کاری و سایر مزایای جانبی، مبلغی در حدود ۹ تا ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی، ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه گفتند: آنچه باعث افزایش حقوق‌مان می‌شود اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر اجرایی شود.

کارگران با بیان اینکه‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل باعث تضییع حقوق آنان شده است، در عین حال جمعه‌کاری‌ها و تعطیل کاری کارگران هم برای افزایش حقوق محاسبه نمی‌شود، گفتند: ما کارگران شاغل در ابنیه فنی جنوب اهواز فاقد یک نظام همانگ پرداخت حقوق هستیم به همین دلیل نمی‌توانیم برای مخارج زندگی‌مان برنامه‌ریزی کنیم.

آن‌ها در پایان تاکید کردند: بیمه تکمیلی و لباس کار مناسب نداریم. همچنین پیمانکار طبق عرف جاری در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کند.

  • منبع خبر : ایلنا