بهره‌مندی همه روستا‌های گلستان از گاز طبیعی تا پایان تابستان امسال
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
استاندار گلستان در آئین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به پنج روستای مرزی شهرستان گنبدکاووس از بهره‌مندی همه روستا‌های این استان از گاز طبیعی تا پایان تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان، استاندار در راس کاروان خدمت، عصر پنجشنبه در بیستمین سفر شهرستانی در بخش مرزی داشلی‌برون در شهرستان گنبدکاووس حضور یافت.

در این سفر، طرح گازرسانی به ۵ روستای مرزی، چون قره دونگ، پشه لر، آق بند، نارلی داغ و اوچقویی، با بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه، به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح، حدود ۳ هزار نفر از اهالی این روستا‌ها از نعمت گاز طبیعی، بهره‌مند شدند.

استاندار در آئین بهره‌برداری از این طرح گفت: تا پایان تابستان امسال همه روستا‌های این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نزدیک به نیمی از آن در نزدیک به یکهزار روستای این استان سکونت دارند.

به گفته علی طالبی، مدیرعامل شرکت گاز گلستان، درحال حاضر بیش از ۹۸ درصد از خانوار روستایی در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

همچنین در این سفر، نیروگاه مقیاس‌کوچک (۴ مگاواتی) هوتن با ۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، افتتاح شد؛ با وارد مدار شدن این نیروگاه، بیش از ۵ هزار مشترک از برق پایدار بهره مند می‌شوند.

بهسازی جاده‌های روستایی، آغاز ساخت ۴۸ واحد مسکن ملی و دیدار با نخبگان و معتمدان منطقه، از دیگر برنامه‌های آقای زنگانه و هیئت همراه در این سفر کاری بود.

استاندار در این سفر بر عزم جدی برای تکمیل راه ارتباطی گنبدکاووس به اینچه‌برون، معروف به جاده نفت، تاکید کرد.

آقای زنگانه گفت: در دور اول سفر هیئت دولت به استان منابع ابتدایی تزریق شد و بخشی از کار پیش رفت. در دور دوم، منابع بسیار خوبی در نظر گرفته و تصویب شد.