آقایان دولت و مجلس! گرانی‌های پس از هدفمندی یارانه‌ها را یاد بیاورید/ حذف ارز ۴۲۰۰تومانی را بیشتر بررسی کنید
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با انتقاد شدید از برخی تصمیمات احساسی دولت و مجلس که به زیان دهک‌های پایین جامعه به ویژه کارگران تمام شده، گفت: امروز در حالی دولت اصرار بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد که لازم است برای بررسی آن به یاد بیاورد که تبعات منفی هدفمندی یارانه ها در دولت احمدی نژاد، بر صنایع و زندگی مردم بسیار تاسف بار بود.

عیدعلی کریمی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، با بیان این که از دولت و مجلس می خواهیم در خصوص طرح حذف ارز۴۲۰۰ تومانی، بیشتر بررسی و دقت داشته باشند، گفت: از نظر بسیاری کارشناسان، اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در دوره احمدی نژاد اگرچه بنام فقرا و مستضعفان انجام شد، اما به کام ثروتمندان شد و گرانی های پس از آن بیشترین آسیب را به جامعه مستضعف زد.

وی افزود: در آن زمان آقایان مدعی بودند که می توان یارانه ها را بدون تاثیرات منفی بر اقتصاد هدفمند کرد، اما بسیاری مردم زیر بار فشار گرانی ناشی از هدفمند کردن غیر منطقی و غیر کارشناسی یارانه ها در سخت ترین شرایط زندگی را گذراندند و تورم در دوره ای افسار گسیخته شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با اعلام اینکه امروز نیز دولت سیزدهم در توجیه اصرار بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مقابله با فساد و رانت را مورد تاکید قرار می دهد، گفت: تعداد افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند، به ریز مشخص هستند و کاملا معلوم است چه زمانی، چه مقدار و از کدام منبع با چه توجیهی ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حتی می توان ردیابی کرد که ارزهای دولتی توزیع شده، در چه مسیری به جریان افتاده است، گفت: دولت به سادگی می‌تواند متخلفان را شناسایی و با آنها برخورد کند و ارز دولتی را به خزانه بانک مرکزی بازگرداند، اما با کمال تاسف امروزه قصد حذف ارز دولتی را دارند که به اعتراف خودشان بر بحران قیمت ها دامن می زند.

وی با اعلام اینکه ارز دولتی در بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۲۳ هزار تومان تعیین شده است، گفت: افزایش قیمت ارز از ۴۲۰۰ تومان به ۲۳ هزار تومان، تورم و گرانی به دنبال خواهد داشت که بار آن به دوش افراد ضعیف جامعه و به ویژه کارگران حداقل بگیر خواهد بود.

کریمی با اعلام اینکه دولتمردان و نمایندگان مجلس خودشان گفتند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۸ درصد بر تورم می افزاید گفت: انسان تعجب می کند که چقدر راحت می گویند فقط ۸ درصد به تورم و گرانی کشور اضافه می شود؛ در حالی که امروزه بسیاری از کشورها با تورم یک درصدی روبرو هستند و بر کاهش آن تاکید دارند.

وی با اعلام اینکه به نظر می رسد تورم دو رقمی برای مسئولان، دولتمردان و نمایندگان مجلس یک عدد عادی است گفت: گویا آقایان درک نمی کنند افزایش تورم ۸ درصدی در شرایطی که تورم به اعتراف بانک مرکزی و مرکز آمار ۴۳ درصد است و جهش یکباره تورم به ۵۰ درصد، چه بلایی به روزگار اقتصاد و دهک های پایین جامعه می آورد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با ابراز تاسف از اینکه تورم ۵۰ درصدی پیش بینی دولتمردان برای حذف ارز دولتی است گفت: کافیست خرج زندگی کارگران و آنچه در سفره هایشان می گذارند را مورد بررسی قرار دهیم تا به درک تاثیرات تورم بر زندگی دهک های پایین جامعه پی ببریم.

پایان پیام.