انتقاد کارگر پارس پامچال از عدم پرداخت مطالبات
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
۳۵کارگر «پارس پامچال» که برای دریافت حقوق و پرداخت حق بیمه بلاتکلیف شده‌اند، با ادامه یافتن بلاتکلیفی شش ماهه بارها به نهادهای دولتی استان قزوین مراجعه کرده‌اند اما تاکنون از این رایزنی‌ها نتیجه‌ای حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در کارخانه پارس پامچال اعلام کردند: کارفرما از نیمه دوم سال جاری مرتبا وعده می‌دهد به زودی بخشی از مطالباتمان را می‌پردازد اما تا امروز ۱۴اسفند ماه که چندروز مانده به آغاز سال جدید هنوز خبری از پرداختی‌ها نیست.

این کارگران گفتند: حدود ۶ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و بیمه‌هایمان نیز ۷ ماه به تاخیر افتاده است. به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و اقدامی نمی‌کند.

به ادعای آنان، تعداد زیادی از کارگران این کارخانه با سوابق کار ۱۵ تا ۲۰ساله به دلیل نگرانی بابت از دست دادن شغل، مشکلاتشان را از طریق نامه یا حضوری به گوش مسئولان می‌رسانند اما کسی برای پیگیری وضعیت کارگاه و کارگران آن به کارخانه نمی‌آید.

به گفته یکی از کارگران کارخانه رنگ ورزین پارس پامچال، عدم دریافت حقوق و پرداخت نشدن حق بیمه کارگران این کارخانه با نزدیک شدن به سال جدید نگرانی‌های کارگران را دو چندان کرده است.

این کارگر گفت: حدود ۱۵ روز مانده به سال نو، روی رفتن به خانه را نداریم. دغدغه همه این است که در این روزها فرزندانشان را خوشحال کنند، اما در حال حاضر تنها دغدغه ما سیر کردن شکم آن‌هاست.

وی وضعیت زندگی و تامین معاش کارگران کارخانه را نامناسب توصیف کرد و گفت: مسئولان مشکلات کارخانه را پیگیری کنند چراکه کارگران این واحد در این مدت متحمل صدمات جبران‌ناپذیری شده‌اند.