انتقاد رانندههای استیجاری شرکت توزیع برق گیلان از حقوق ناکافی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نارضایتی ۱۸۰راننده استیجاری شرکت توزیع برق گیلان به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، یکی از راننده‌های استیجاری شرکت توزیع برق گیلان در خصوص مشکلات خود و همکارانش گفت: چندین سال است ما رانندگان استیجاری پیمانکاری که شمارمان تا ۱۸۰ نفر می‌رسد، از مسئولان شرکت توزیع برق درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی کرده‌ایم اما با وجود مصوبه افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد شورای عالی کار برای کارگران، کارفرما اخیرا ۲۰ درصد به حقوق کارگران راننده اضافه کرده است.

این کارگر گفت: کاراصلی رانندگان جابجایی و انتقال سیمبانان به نقاط مختلف استان برای ترمیم ورفع خرابی‌هاست بنابراین ساعات کاری ما حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت و در برخی موارد بسیارطولانی می‌شود.

او گفت: ما کارگران راننده خواهان رسیدگی به خواسته قانونی خود هستیم. دستمزد و مزایای ما در مقایسه با دیگر کارگران که حقوقشان ۵۷ درصد افزایش یافته، متفاوت است اما مدیران شرکت توزیع برق توجهی به مطالبات و بهبود وضعیت معیشتی ما ندارند.

یکی دیگر از راننده‌های استیجاری در ادامه تصریح کرد: هر راننده با یک خودروی شخصی و با پذیرش همه هزینه‌های جاری خود و خودرو؛ ماهانه ۶ میلیون و۲۰۰ هزار تومان دریافتی دارد که اخیر با ترمیم ۲۰ درصدی به ۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. درواقع نمی‌دانیم این مبلغ دریافتی بابت دستمزد ما راننده‌ها است یا اجاره بهای خودرو‌ها.

این راننده پیمانکاری شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه پیمانکار هزینه‌های اضافه بابت مخارج خودروها را به راننده‌ها پرداخت نمی‌کند، افزود: ما کارگر پیمانکاری هستیم و به هیچ عنوان کارگر دولتی محسوب نمی‌شویم پس چرا شرکت توزیع برق مطابقِ با مصوبه‌ی شورایعالی کار حقوق ما را افزایش نمی‌دهد؟ چرا وقتی رانند‌ه‌های پیمانکاری برای شکایت از پیمانکارِ به شرکت توزیع برق مراجعه می‌کند پاسخِ «به ما ربطی ندارد، با پیمانکار مشکلاتتان را حل کنید» می‌شنود اما حالا که بحثِ افزایشِ ۵۷ درصدیِ حقوق مطرح است، ما کارگران طرف قرارداد به حساب نمی‌آییم.

او با بیان اینکه مدیریت شرکت باید هر ماهه دستمزد راننده را به همراه اجاره بهای خودروها پرداخت کند، افزود: امیدواریم مسئولان شرکت توزیع برق تمهیداتی بی‌اندیشند تا مطالبات ۱۸۰ کارگر راننده با حذف پیمانکار به صورت کامل و قانونی پرداخت شود.

  • منبع خبر : ایلنا