مشکلات رانندگان شهرداری شیراز؛ اضافه‌کاری بی‌حقوق و دریافتی اندک
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
تاکنون رانندگان شهرداری شیراز مشکل حقوق، قرارداد و ساعات کاری خود را از کانال شورای شهر و چند نماینده این شورا در شیراز پیگیری کرده‌اند اما هنوز پیگیری‌ها در این زمینه نتیجه نداده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، رانندگان پیمانکار بخش موتورپول شهرداری شیراز نسبت به وضعیت حقوقی و قراردادی خود معترض هستند.

طبق گزارش واصله از کارکنان پیمانکار راننده شهرداری شیراز، این رانندگان به‌دلیل آنکه خودروی سواری متعلق به خودشان است، بنابر اظهارنظر مدیران این شهرداری، ذیل قانون کار محسوب نشده و با آن‌ها قرارداد کار منعقد نمی‌شود بلکه تنها قرارداد پیمانکاری با فرد-فرد آنان بسته می‌شود.

طبق اظهارات این رانندگان، ساعت کار اعلامی برای کارکنان موتورپول که وظیفه جابه‌جایی کارکنان شهرداری را دارند، بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ ساعت است اما به گفته آن‌ها هر روزه ساعت کار آن‌ها بنا بر امر مدیران شهرداری اغلب بیش از ۱۲ ساعت در روز است (که بیش از این مقدار می‌شود) اما با این حال دریافتی هرکدام از رانندگان همان مبلغ حدود ۹ میلیون تومان است که برای سیصد ساعت می‌گیرند.

این رانندگان که تعدادشان ۱۲۰۰ نفر است، از ۱۰۰۰ نفر راننده عادی و ۲۰۰ نفر راننده جانباز، ایثارگر و خانواده شهدا و جانبازان متشکل شده‌اند که کلیه هزینه‌های بنزین، تعمیرات و ملحقات مصرفی خودرو را نیز خودشان باید متقبل شوند.

تاکنون رانندگان مذکور بحث حقوق، قرارداد و ساعات کاری خود را از کانال شورای شهر و چند نماینده این شورا در شهر شیراز پیگیری کرده‌اند اما هنوز پیگیری‌ها در این زمینه نتیجه نداده است. ضمن اینکه این رانندگان به دلیل فقدان هرگونه امنیت شغلی و وجود خطر فسخ فوری قرارداد پیمانی با شهرداری شیراز به صورت یک‌طرفه، امکان اعتراض به وضعیت حقوقی خویش را به شکل جدی ندارند.

  • منبع خبر : ایلنا