اعتراض کارگران داروگر تهران به ادامه‌ی معوقات
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
صبح امروز کارگران شاغل در کارخانه داروگر تهران به بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات معوقه مزدی اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، یکی از کارگران کارخانه داروگر گفت: اعتراض کارگران به‌ عدم پرداخت چهار ماه حقوق و ۶ ماه حق بیمه توسط کارفرما است.

وی گفت: در آخرین اعتراض صنفی کارگران داروگر تهران که تقریبا از سه ماه پیش مرتبا در حال برگزاری است، مدیران و مسئولان کارخانه هر نوبت قول می‌دهند بخشی از مطالبات را پرداخت کنند اما هنوز عملی نشده است.

کارگران داروگر تاکید کردند: در حال حاضر تعداد کارگران این کارخانه به حداقل ۱۱۰ تا ۲.۱کارگر کاهش یافته وبا همین تعداد نیروی کار ماهیانه ۳۵ تن شامپو و مایع ظرفشویی تولید شده است.

به گفته یکی از کارگران؛ مشکل اصلی حال حاضر ما پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه تامین اجتماعی است که به ترتیب ۴ و ۶ ماه به تاخیر افتاده است. همچنین با پرداخت نشدن حق بیمه، کارگران از دریافت خدمات درمان رایگان تامین اجتماعی محروم شده‌اند.

این کارگر در ادامه گفت: بعد از ۱۵ تا۲۰سال بیمه‌پردازی به دلیل پرداخت نشدن شش ماه حق بیمه، این کارگران و خانواده‌هایشان که در بیمارستان ملکی تامین اجتماعی بستری هستند امکان دریافت خدمات درمانی ندارند و هزینه‌ها را از جیب پرداخت می‌کنند یا امکان بستری شدن در بیمارستان را ندارند. ما از کارفرما درخواست داریم حداقل مشکلات بیمه درمان کارگرانی که درگیر بیماری و بیمارستان هستند را حل کند.

این کارگر با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم به موضوع مشکلات مالی داروگر تهران ورودکنند، در پایان گفت: مطالبات مزدی ما کارگران به چهار ماه حقوق سال جاری و شش ماه حق بیمه مربوط می‌شود بنابراین برای بهبود وضعیت کارخانه و کارگران، نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

  • منبع خبر : ایلنا