اعتراض کارگران ابنیه فنی زنجان به مطالبات معوقه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران خطوط ابنیه فنی زنجان به نامشخص بودن وضعیت مطالبات معوقه مزدی و بن ماه رمضان خود اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی ناحیه ریلی شمال غرب گزارش دادند؛ صبح امروز (یکشنبه/ ۲۸ فروردین ماه) کارگران ابنیه فنی ناحیه ریلی زنجان به نامشخص بودن وضعیت مطالبات معوقه خود اعتراض کردند.

کارگران با بیان اینکه ۲۸ روز از آغاز سال می‌گذرد و کارگران ابنیه فنی زنجان که در ناحیه ریلی شمال غرب واقع شده، هنوز حقوق اسفند سال گذشته (۱۴۰۰) خود را دریافت نکرده‌اند، افزودند: با بی‌توجهی مسئولان به مطالبات کارگران درنهایت تصمیم گرفتیم در چارچوب قانون اعتراض کنیم.

آن‌ها با بیان اینکه کارگران ابنیه فنی همواره مطالبات مزدی و سایر مزایای قانونی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، اظهار داشتند: در حال حاضر شمار زیادی از کارگران به دلیل دریافت نکردن به موقع حقوق در وضعیت معیشتی خوبی به سر نمی‌برند.

طبق اظهارات آنها، جدا از حقوق اسفند؛ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بن ماه مبارک رمضان طبق بخشانه مدیریت راه‌آهن به کارگران این ناحیه ریلی هنوز داده نشده است.

کارگران اظهار داشتند: در حال حاضر کسی در راه آهن پاسخگوی مطالبات مزدی کارگران ابنیه فنی شمال غرب نیست تا به مشکلاتمان رسیدگی کند.

به گفته این کارگران؛ درکنار عدم تحقق برخی مطالبات کارگران در این واحد ریلی، کارگران با قراردادهای موقت کار، امنیت شغلی خود را در خطر می‌بینند.

ناحیه ریلی شمال غرب شامل نواحی قزوین، زنجان و آذربایجان می‌شود.

  • منبع خبر : ایلنا