۷۰ آسیب مختلف در کشور وجود دارد/ آمادگی حوزه برای همکاری با مدیریت شهری قم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور گفت: بالغ‌بر 70 آسيب مختلف در كشور وجود داشته كه اين آسیب‌ها در شهرها متفاوت است و به شکل‌های مختلف ظهور و بروز دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهمن وحدتی در ششمین جلسه کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سالیان اخیر دغدغه‌های زیادی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در جامعه را عنوان کردند، اظهار کرد: بالغ‌بر ۷۰ آسیب مختلف در کشور وجود داشته که این آسیب‌ها در شهرها متفاوت است و به شکل‌های مختلف ظهور و بروز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، در دفتر پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی حوزه علمیه به ریاست حجت‌الاسلام زمانی به این موضوع پرداختیم که حوزه علمیه به‌عنوان متولی دین، اخلاق و فرهنگ جامعه، در خصوص پیشگیری از این آسیب‌ها چه نقشی می‌تواند داشته باشد.

به گفته مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور، ستادی متشکل از تمامی ارگان‌های متولی در امور آسیب‌های اجتماعی تشکیل‌شده و دست یاری به‌سوی آن‌ها دراز کردیم و با قوت در حال تشکیل کارگروه‌ها و آیین‌نامه‌های لازم هستیم.

وحدتی با تأکید بر اینکه دشمن با هزینه بالا به خانواده‌ها ورود کرده و آسیب جدی زده است، گفت: هدف اصلی دشمن کانون خانواده است و نقش پدران و مادران در تربیت فرزندان تحت تأثیر فرهنگ غرب مقداری رنگ عوض کرده که باید در این زمینه قدم برداریم تا به نتایج مطلوب دست‌یابیم.

وی اضافه کرد: هرکجا حوزه به سمت دیگر ارگان‌ها رفته استقبال خوبی از آن شده و مجموعه‌ها از حوزه علمیه انتظار دارند و ما می‌خواهیم ظرفیت حوزه علمیه در این ستاد در اختیار ارگان‌های دیگر قرار گیرد.

وحدتی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر با ظرفیت بالایی که دارند در موضوع فرهنگ شهروندی رسالت سنگینی دارند و باید در این زمینه بیش‌ازپیش کار کنند و از ظرفیت حوزه علمیه نیز در این مسیر استفاده کنند.