۵۳۶۵ واحد مسکونی در شهرهای جدید استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در سال جاری 5365 واحد مسکونی در شهرهای جدید استان به بهره‌برداری می‌رسد. سال آینده نیز 1687 واحد مسکونی ساخته می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، علی‌اکبر اسدی در جلسه شورای مسکن استان مرکزی، افزود: همچنین در سال جاری و سال آینده ۷۰۵۲ واحد مسکونی شامل ۲۹۵۱ واحد در شهر جدید امیرکبیر و ۴۱۰۱ واحد در شهر مهاجران به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: ۷۰۰۰ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان متقاضی زمین در شهرهای جدید هستند. از این تعداد ۱۷۰۰ نفر متقاضی بر اساس خوداظهاری فرم جیم آنان سبز است.

عباس یوسف‌زاده افزود: ۷۰ درصد درخواست، متقاضیان دستگاه‌های اجرایی مانند دانشگاه علوم‌پزشکی، راه‌آهن و برق در شهر جدید امیرکبیر پذیرفته می‌شوند و متقاضیان دستگاه‌های اجرایی که کمتر از ۱۰۰ نفر هستند به تمام واجدان شرایط، زمین داده می‌شود.

وی به تعداد افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند اشاره کرده و ادامه داد: ۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در این استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.