۴۰ کارگر ایثارگر شهرداری نیشابور تبدیل وضعیت شدند/ انتظار برای تبدیل وضعیت سایر کارگران
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
تعدادی از کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور بعد از یک سال پیگیری، تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، منابع کارگری در شهرداری نیشابور اعلام کردند: تا کنون ۴۰ نفر از مجموع ۱۸۰ کارگر مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران از قرارداد پیمانی و شرکتی به رسمی، تبدیل وضعیت شده‌اند.

یکی از کارگران شهرداری نیشابور با اعلام این خبر گفت: تعدادی از کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور که تعداد آن‌ها به ۴۰نفر می‌رسد، از حدودا ۲۰ روز پیش با استفاده از قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران، با تعامل مسئولان استانی تبدیل وضعیت شدند.

او تصریح کرد: با تغییر وضعیت قرارداد این کارگران از شرکتی وقرار دادی به رسمی بخش زیادی از نگرانی‌های شغلی آن‌ها کاسته خواهد شد.

او با بیان اینکه به‌طور معمول کارگران به صورت قرارداد رسمی، پیمانی، کار معین، قرارداد دائم و موقت در نهادهای دولتی و خصوصی مشغول کارند که شرایط هر کدام از این نیروها از لحاظ حقوق و مزایا و امنیت شغلی با یکدیگر متفاوت است، افزود: حدودا ۱۸۰ کارگر با سوابق بالا در مجموعه شهرداری نیشابور مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثار گران هستند که از قرار معلوم سوابق این ۲۰ کارگر که تبدیل وضعیت شده‌اند، حداقل دوسال و حداکثر شش سال است.

وی با بیان اینکه شهرداری وعده کرده تا پایان سال باقی کارگران مشمول طرح ایثارگری که سابقه ۱۵ تا ۲۵ساله دارند تبدیل وضعیت خواهند شد، اظهار داشت: توجه به خواسته‌های به‌حق این کارگران که در زمره محروم‌ترین اقشار جامعه کارگری هستند، همواره باید در اولویت کاری هر مقام مسئولی قرار گیرد.

این کارگر با بیان اینکه خواستار اجرای هرچه سریعتر این قانون برای سایر کارگران هستیم، افزود: چرا در برخی مواقع نص صریح قانون از سوی برخی مسئولان زیر سوال برده می‌شود و سلیقه‌ای عمل می‌کنند؟ در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری نیشابور، مسئولان در ابتدا باید کارگران باسابقه و قدیمی شهرداری را تبدیل وضعیت می‌کردند.

  • منبع خبر : ایلنا