کمبود آب قم بسیار جدی است/ ضرورت هشدار به مردم توسط فعالان فضای مجازی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در دیدار جمعی از فعالان فضای مجازی استان قم، با تأکید بر این که بحث کمبود آب قم بسیار جدی است، بر ضرورت هشدار به مردم توسط فعالان فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، دکتر حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، عصر امروز سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، در دیدار جمعی از اعضای گروه فضای مجازی ایران سرافراز که به دفتر وی آمده بودند، اظهار داشت: از ابتدای شروع فعالیت دوره جدید مدیریتی شرکت آب و فاضلاب استان قم، بر این نکته تأکید داشتم که امروز ظرفیت فضای مجازی و تأثیر آن بر افکار مردم، انکار ناپذیر است و از این رو باید در کنار رسانه های رسمی مانند صدا و سیما، همچنین خبرگزاری ها و سایت های خبری و همچنین نشریات مکتوب اعم از روزنامه و هفته نامه، به فضای مجازی نیز اهمیت ویژه ای قائل شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قم، افزود: این که بنده بعنوان مدیر مجموعه آب و فاضلاب استان قم در دفتر کاری خود میزبان جمعی از فعالان فضای مجازی باشم، فرصتی بسیار مغتنم و ارزشمند است تا بتوانم از معضلات آب استان قم و کمبود آن صحبت کنم و در نهایت از این جمع ارزشمند کمک بخواهم تا نسبت به کمبود آب به شهروندان استان قم هشدار بدهند.

بختیاری تأکید کرد: واقعا وضعیت استان قم از نظر کمبود آب، وضعیت مناسبی نیست و همه ما امیدواریم در فصل بهار اتفاقات خوشایندی در زمینه بارش باران اتفاق بیافتد و الا اگر وضع به همین صورت که اکنون هست باشد، مجبوریم که چاه های آب را روشن کنیم که قطعا کیفیت لازم را نداشته و شور است؛ کما این که اکنون هم بخشی از آب استان از همین چاه ها تأمین می شود که شوری آن مشهود است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قم، یادآور شد: قم ذاتا کم آب است ولی در سالهای اخیر با رشد جمعیت شهر قم و توسعه آن، خطر کم آبی بیشتر و نگران کننده تر شده است و اگر مردم مصرف آب خود را کم نکنند و کماکان شاهد مصرف بی رویه آب باشیم، آینده نگران کننده ای در انتظار وضعیت آبی خواهد بود.

بختیاری در پایان خطاب به فعالان فضای مجازی استان قم گفت: از شما که همگی از فرهیختگان و نخبگان استان قم محسوب می شوید، خواهش می کنم در فعالیت های خود درشبکه های مختلف اجتماعی و فضای مجازی، شهروندان استان قم را نسبت به کمبود آب و منابع آبی استان هوشیار کرده و برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب و کاهش مصرف آب تلاش کنید.

پیش از سخنان دکتر حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، برخی اعضای حاضر در جلسه، ضمن تبریک انتصاب دکتر بختیاری به عنوان مدیرعامل آبفای استان، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مشاور وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنانی با بیان این که در آموزه‌های زندگی‌ساز اسلام، اسراف ممنوع و حرام است و اسراف آب هم از این قاعده مستثنی نیست، گفت: در احادیث مختلف و همچنین آیات مختلف قرآن کریم به مسئله اسراف اشاره شده است که نمونه آن آیه ۳۱ سوره اعراف است که می فرماید: “از نعمت های خدا بخورید و بیاشامید و اسراف مکنید که خداوند اسرافکاران را دوست نمی دارد”؛ بنابراین ما بعنوان شهروندان مسئولیت پذیر باید برای ترویج فرهنگ درصت مصرف کردن هر چیزی و همچنین مبارزه با فرهنگ اسراف تلاش کنیم.

در ادامه مهندس امید بشارتی از سرمایه گذاران فعال استان قم هم گفت: برخی از نمادهای شرکت آب و فاضلاب استان قم مانند منبع آب کوچه آذر و منبع آب میدان مطهری به خودی خود قابلیت تبدیل به محلی برای جذب توریست را دارد چرا که می توان از آنان بعنوان جاذبه های گردشگری بهره برد؛ اصولا یکی از شاخصه های جذب گردشگر، معرفی مکان هایی است که معروفیت داشته باشند و دو منبع آب خیابان های آذر و میدان مطهری از این دسته هستند؛ ضمنا اگر برای این موضوع کاری کنیم، در کنار آن می توان فرهنگ صحیح مصرف آب و جلوگیری از اسراف آب را ترویج کرد.

همچنین حاج حسن زرنوش از فعالان فضای مجازی استان نیز گفت: در فعالیت های خود در فضای مجازی، به مسئله امر به معروف و نهی از منکر هم توجه داریم که از آن جمله انتشار و اشتراک گذاری حدیث نوشته های پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) است و انشاالله از این به بعد، احادیث و روایات بیشتری در مورد نکوهش اسراف و ترویج مصرف درست آب درج خواهیم کرد.

پایان پیام