مسئولان برای راه‌اندازی قند یاسوج کمک کنند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران سابق قند یاسوج خواستار تسریع در بازگشایی محل کار خود شدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران قدیمی قند یاسوج در استان کهکیلویه و بویراحمد، خواستار تسریع در بازگشایی محل کار خود بعد از ۵ سال تعطیلی شدند.

یکی از کارگران کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه مهم‌ترین مصوبات سفر دور اول رییس جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ به کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی این واحد تولیدی اختصاص یافت، گفت: علارغم پایان احیای کارخانه این واحد نیازمند تسهیلات بانکی برای شروع به کار است.

به گفته وی؛ یکی از مهمترین موانع حال حاضر قند یاسوج بدهی میلیاردی به برخی نهادهای دولتی و خصوصی و کارگران قدیمی است. همچنین برخی ماشین آلات و تجهیزات این کارخانه از بین رفته و نیاز به نوسازی کامل دارد که امیدواریم پرداخت نشدن این بدهی‌ها مانع فعالیت کارخانه بعد از احیای آن نشود.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که برخی مسئولان نهاد قضایی استان داشتند، با تامین اعتبار دستور رفع مشکلات این واحد تولیدی صادر شده و از آن موقع تاکنون ما کارگران در انتظار اقدام جدی دولت برای بازگشایی کارخانه هستیم.

این کارگر با بیان اینکه این کارخانه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان به ویژه در حوزه تولید شناخته شده است، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در یاسوج و اینکه راه اندازی قند یاسوج می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم باشد، از مسئولان درخواست حمایت داریم تا هر چه سریعتر این کارخانه به مرحله تولید برسد.

  • منبع خبر : ایلنا