کارگران اخراجیِ مخابرات خوزستان: کارفرما از هیچ قانون و مقامی تبعیت نمی‌کند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران اخراجیِ مخابرات خوزستان گفتند: مخابرات از هیچ قانون و مقامی تبعیت نمی‌کند. در حالیکه به استناد ماده ۷ قانون کار ما نیروی دائم به حساب می‌آییم و این حکم را از مراجع قانونی گرفته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران پیمانکاری خوزستان از تداوم بلاتکلیفیِ خود برای بازگشت به کار خبر دادند و گفتند مخابرات همچنان از بستنِ قرارداد با پیمانکار جدید خودداری می‌کند.

این نیروها می‌گویند: با وجودِ رأی قانونی برای بازگشت به کار که حدود دو سال پیش صادر شده، هنوز نتوانسته‌اند به کار خود برگردند.

به گفته‌ی این نیروها، فرمانداری اهواز به تازگی در نامه‌ای به مدیرکل سیاسی این استان، خواستارِ رسیدگیِ به موضوعِ بازگشت به کار آن‌ها شده است.

در این نامه با اشاره به برگزاریِ جلسه کارگریِ شورای تأمین شهرستان در اواخر سال گذشته و همچنین‌ عدم تبعیتِ مخابرات از تصمیماتِ اتخاذ شده در آن جلسه، نوشته شده: «در آن جلسه مقرر گردید اداره کل مخابرات استان با قید فوریت و با هماهنگی مخابرات مرکز نسبت به بازگشت به کار کارگران اقدام مساعد معمول و از نتیجه این فرمانداری را مطلع نماید، که با توجه به‌ عدم پاسخ قانع‌کننده توسط اداره کل مخابرات استان، و با درنظر گرفتن مراجعات متعدد و پیگیری‌های مکرر کارگران، شایسته است دستور فرمایید موضوع یاد شده را به منظور اتخاذ تصمیمات لازم در کمیسیون کارگری شورای تأمین استان مطرح و از نتیجه فرمانداری را مطلع نمایند.»

این نیروها می‌گویند: مخابرات از هیچ قانون و مقامی تبعیت نمی‌کند. در حالیکه به استناد ماده ۷ قانون کار ما نیروی دائم به حساب می‌آییم و این حکم را از مراجع قانونی گرفته‌ایم. مخابرات نه تنها این حکم را اجرا نمی‌کند، بلکه حتی اجازه‌ی بستنِ قراردادِ جدید با پیمانکارِ تازه‌کار را هم نمی‌دهد.

آن‌ها می‌گویند: موضوع را بارها از طریق مجلس و فرمانداری و مراجع تشخیص و حل اختلاف و دیوان عدالت اداری پیگیری کرده‌ایم اما مخابرات به هیچ قانونی پایبند نیست.

  • منبع خبر : ایلنا