چرا پانزده درصد ترمیمیِ «بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی» پرداخت نشد/ در انتظار اقدام صندوق بازنشستگی کشوری هستیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک نماینده بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی این بازنشستگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عبدالرضا جوانمردی (فعال صنفی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور) از عدم پرداخت معوقات مزدی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی انتقاد کرد.

او گفت: پانزده درصد ترمیمی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که مصوبه دولت را دارد، هنوز پرداخت نشده است. ما زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستیم؛ صندوق هنوز این معوقات را واریز نکرده است. ما ماه‌هاست در انتظاریم.

به گفته جوانمردی، بعد از درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از هیات دولت، پانزده درصد ترمیمی مستمری، در پانزدهم تیرماه سال جاری برای دویست هزار بازنشسته‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مصوب شد اما بعد گذشت چند ماه، هنوز به حساب بازنشستگان واریز نشده است.

این فعال صنفی بازنشستگان می‌گوید: دویست هزار بازنشسته هشت ماه است که در انتظار ترمیم قانونی حقوق و مستمری خود هستند؛ در پیگیری‌هایی که صورت دادیم به ما گفتند اعتبار این پرداخت در زمان آقای نوبخت تامین شده اما مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری باید نامه‌نگاری کند و این اعتبار را از سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور دریافت نماید که گویا این اقدام تا امروز عملی نشده است.

جوانمردی تاکید می‌کند: در روزهای پایانی سال هستیم؛ اگر تا پایان سال معوقات مزدی بازنشستگان پرداخت نشود و کار به سال بعد بکشد، به دشواری برمی‌خوریم. بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی در انتظار اقدام عاجلِ مدیران صندوق بازنشستگی کشوری هستند؛ امیدواریم شب عید معوقات مزدی ما را پرداخت کنند و دویست هزار خانواده‌ی بازنشسته را از نگرانی خارج سازند.

  • منبع خبر : ایلنا