پیگیری مطالبات کارگران مجتمع مس شهید باهنر کرمان/ کارگران به کار بازگشتند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران مجتمع مس شهید باهنرکرمان از وعده مسئولان این واحد برای رسیدگی به مطالبات خود خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، برخی کارگران مجتمع مس شهید باهنر کرمان اعلام کردند: به دنبال وعده‌هایی که روز گذشته مسئولان این واحد صنعتی برای پیگیری مطالبات کارگران داده‌اند، از روز گذشته، کارگران معترض به اجتماع صنفی خود خاتمه دادند.

از قرار معلوم، از ظهر روز پنجشنبه تا پایان روز جمعه (۲۰ اسفند ماه) شماری از کارگران مجتمع مس شهید باهنر کرمان خواستار بازنگری در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود شده بودند.

این کارگران با اشاره به اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل در مجتمع مس شهید باهنرکرمان از حدود ۲۷سال پیش اجرا شده است، افزودند: این مجتمع حدود هزار و ۲۰۰ کارگر دارد که این طرح فقط شامل بخشی از کارگران شده و سایر کارگران از مزایای اجرایی این طرح بی‌بهره هستند.

به گفته کارگران؛ اصرار آن‌ها به این دلیل است که در قانون کار بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر برای همه کارگران تاکید شده است، بنابراین طرح اخیر باید هر ۵ یا ۱۰ سال یکبار مورد بازنگری قرار بگیرد.

این کارگران خواهان افزایش دستمزدهای خود با استفاده از اجرای درست طرح طبقه بندی مشاغل خود هستند و براساس وعده‌ای که روز گذشته در جریان برپایی آخرین تجمع صنفی به آن‌ها داده شده است، مسئولان این واحد تولیدی در روزهای آینده به مطالبه صنفی کارگران را قبل از پایان سال رسیدگی می‌کنند.

  • منبع خبر : ایلنا