پیام مهندس طالعی شهردار دستجرد به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
همزمان با بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات از سوی حسین طالعی شهردار شهر دستجرد پیامی صادر شد که در این پیام ضمن ارج نهادن به زحمات دلسوزانه مجموعه روابط عمومی و ارتباطات در سطح جامعه به جایگاه مهم و اساسی آن توجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، متن پیام مهندس حسین طالعی بمناسبت فرارسیدن روز روابط عمومی ها آمده است:

بسمه تعالی

بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات می باشد اما به لحاظ اهمیت این موضوع، گرامیداشت و توجه ویژه به این بحث مهم می بایست فراتر از سطحی و تبلیغی به آن نگریسته شود.

ذکر این نکته لازم است که وجود ارتباطات صرفا یک نام و در یک برگ از تقویم نیست، بلکه یک سرفصل از علم، اخلاق، هنر، کارآمدی و تعهد در انجام کار صادقانه ازسوی عوامل دلسوز در این راستا می باشد که نهایت سعی و تلاش خویش را در جهت انجام فعالیت های سالم، ارزنده و تاثیرگذار به مرحله اجرا می گذارند.

پاسخگویی به مردم و برقراری ارتباط صادقانه با اقشار مختلف در سطح جامعه یک اصل در روابط عمومی و علم ارتباطات می باشد که می بایست نهادینه شده و به عنوان یک اصل علمی و اخلاقی و از سوی دست اندرکاران آن مدنظر قرار گیرد.

هیچگاه نمی توان نقش ارتباطات و وجود یک روابط عمومی قوی در پیشبرد اهداف یک سازمان و یک مجموعه از خرد تا کلان در بهبود کیفی و کمی و افزایش بهره بری از امکانات، نیروی انسانی و اطلاع رسانی به موقع نادیده گرفت و در حال حاضر نیز به لحاظ ارتقاء و توسعه ویژه در مبادلات و امر اطلاع رسانی، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

روابط عمومی یک رکن اساسی در جامعه ارتباطی و اطلاع رسانی است که می تواند نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های آحاد جامعه، فرهنگ سازی، تنویر افکار عمومی و پیشبرد بسیاری از برنامه و اهداف داشته باشد.

در حال حاضر و در عصری که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است اهمیت و جایگاه روابط عمومی و توجه خاص به علم ارتباطات بر همگان آشکارتر شده است و لذا می بایست نهایت استفاده را از این ظرفیت برد.

نقش و جایگاه روابط عمومی در جامعه و دنیای کنونی با توجه به توسعه و پیشرفت های قابل توجه در همه عرصه ها می بایست با دقت مورد توجه قرار گرفته و نهایت استفاده از آن در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های یک مجموعه سازمانی به عمل آید.

یک روابط عمومی و وجود ارتباطات قوی می تواند در ارتقای همه سطوح مدیریتی در یک سازمان موثر بوده و نقش کلیدی بر عهده داشته باشد و کمک شایانی به توسعه و پیشرفت در عرصه های مختلف نماید.

وجود تعهد، تخصص، علم و هنر و داشتن آگاهی و بینش لازم در ارتباط با وقایع و مسائل جاری و ساری در جامعه از ویژگی های خاص و منحصر به فرد از یک مقام مسئول در روابط عمومی و جایگاه مهم ارتباطات در یک مجموعه سازمانی می باشد و در صورت تحقق این امر مهم ما شاهد ایجاد یک پل ارتباطی و رابط خوب بین اقشار مختلف با مجموعه مدیران در همه عرصه ها خواهیم بود که قطعا در پیشبرد فعالیت ها و سالم سازی اهداف سازمانی نیز تاثیر بسزای خود را خواهد داشت.

خوشبختانه در حال حاضر به بهانه گرامی داشت این روز می توان با صراحت و شفافیت اعلام نمود که جامعه ما از وجود مدیران در امور روابط عمومی و ارتباطات خالی نیست و می بایست با ارج نهادن به زحمات شبانه روزی اینها با یکدلی و همدلی از نقش موثر روابط عمومی بهره لازم را برد.

پایان پیام

  • نویسنده : روز روابط عمومی