وجود گذرگاه‌های تاریخی و تراکم واحدهای مسکونی از چالش‌های اجرای پروژه شهیدان برقعی/ پیش‌بینی دو مسیر ویژه عابرپیاده و دوچرخه در پروژه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به بهره‌برداری از بلوار شهیدان برقعی، گفت: وجود برخی گذرهای تاریخی و میراثی، تراکم و ریزدانگی واحدهای مسکونی از چالش‌های مهم این پروژه شهری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عباس حلوایی‌زاده امروز در آیین افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی و ۱۹ پروژه خدماتی، فرهنگی و تفریحی در سالن رضوان شهرداری قم، اظهار داشت: از دهه فجر تا پایان سال جاری، ۱۰۰ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به وضعیت پروژه شهیدان برقعی طی سال‌های گذشته ابراز کرد: این پروژه قدمت بیش از نیم‌قرن در شهر قم دارد که از سه سال گذشته شهرداری قم برای بازگشایی این محور تصمیم نهایی را گرفته بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: وجود برخی گذرهای تاریخی و میراثی، تراکم و ریزدانگی واحدهای مسکونی از چالش‌های مهم این پروژه حمل‌ونقلی بوده است.

وی با اشاره به تملک ۱۲۷ پلاک برای اجرای پروژه شهیدان برقعی یادآور شد: این پروژه به طول ۷۲۰ متر طول و عرض ۳۰ متر، طبق طرح تفصیلی مصوب با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه جابه‌جایی، توسعه، اصلاح تأسیسات شهری قبل از تکمیل و آغاز در این پروژه انجام‌شده است و معارضات تأسیساتی تا حد بسیار زیادی از بین رفته است، ایجاد دو مسیر ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از ویژگی‌های بارز این طرح حمل‌ونقلی شهر قم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موزه علما و مراجع سال آینده همزمان با یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم در دوره جدید، در کنار بیت تاریخی امام راحل(ره) با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برپا خواهد شد.